C1 klimt 2 plaatsen na winst op ESTO

...

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

28 januari 2012 11:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen nummer één na laatst, ESTO C1, op het programma. Vorige week hadden zij de laatste plaats verlaten door de winst tegen ARC C3. Schoonhoven C1 nam de 6e plaats in door de genadeloze nederlaag tegen UNIO vorige week.

Met goede moed werd aan de wedstrijd begonnen met Jelle, Tom en Amine als reservespelers. Schoonhoven begon lekker en na 5 minuten spelen kwam Schoonhoven op 1-0 voorsprong. Julian kwam naar voren en via via kwam de bal bij Giorgio terecht die heel goed keek en de bal erg netjes rechts onderin binnen schoot. In de 12e minuut een juweeltje van Juultje, van afstand schoot hij de 2-0 binnen. Ik mocht niet opschrijven wat Paul over deze bal zei, dat moet je hem zelf maar vragen Julian! :-)
Daarna volgde er nog een kans voor Giorgio, maar daar stak de keeper een stokje voor. In de rebound kwam de bal bij Robbin terecht, die over schoot.
Een goede aanval volgde even later die begon bij Daniel en eindigde bij Daniel. Helaas belande zijn schot in de handen van de keeper en voorkwam deze Daniels 1e competitie doelpunt.

Tijd voor de rust, met het idee dat er nog wel meer doelpunten zouden volgen in de 2e helft.

Tim van Beek, vlagger van de 1e helft, had zijn vlag aan Robbin gegeven die nu samen met Julian en Gido wissel stond.
Het C1 van de 2e helft leek erg veel op de C1 van vorige week. Er werd niet overgespeeld, er werd erg veel balverlies geleden en er werd niet samengespeeld als een team.
Een vrije trap van ESTO, net buiten de 16, die onhoudbaar voor Jaysey, prachtig in de kruising verdween maakte het er niet beter op. Nadat Daniel het veld had verlaten voor Gido gebeurde er iets bij het doel met de ESTO keeper en Jelle. Wat dat precies was heb ik niet gezien en of het terecht was of niet, de keeper werd er door de scheidsrechter 5 minuten uitgestuurd en aan beide zijden sloeg de irritatie toe. Rogier bleef gelukkig cool en samen met één van de ESTO leiders vroegen ze aan de scheids om de wedstrijd even stil te leggen om de gemoederen tot bedaren te brengen. De scheids vond dit een goed plan en beide teams werden op het veld even apart genomen. Daarna ging het, met de keeper van ESTO weer in het veld, gelukkig weer een stuk beter, want dit was echt niet leuk! De stand werd uiteindelijk 2-1 en er werden na de wedstrijd gewoon handen geschud door beide teams.

ESTO is door dit verlies en door de 2-0 winst van ARC C3 (de nummer laatst) tegen Alkmania C1 (de nummer twee) weer naar de laatste plaats gegaan. Schoonhoven (doelsaldo +4) steeg 2 plaatsten naar de 4e plek, maar Kickers C1 (doelsado +3) met hetzelfde aantal punten hijgt ons in de nek!

Volgende week, als het voorspelde winterweer het toelaat, de uitwedstrijd tegen Alkmania C1.