Instapcursus pupillentrainer/-begeleider

30 april 2023 15:15

Vanuit onze vereniging is al langere tijd bekend dat er bij trainers, leiders en hulpvaardige ouders/ verzorgers behoefte is aan informatie en opleidingen om onze jeugd beter te trainen en begeleiden. Er zijn veel ouders en jeugdspelers die zich enorm inzetten om onze jeugdspelers tijdens trainingen en wedstrijden te begeleiden, maar vaak zijn ze aangewezen op hun eigen ervaringen en/of enthousiasme en ontbreekt het soms aan een duidelijk plan. De behoefte aan meer kennis is dus groot.

We zijn ons er van bewust dat er de afgelopen jaren te weinig is geïnvesteerd om jullie in die behoefte te voorzien.

Maar dat willen we nu graag veranderen!

Binnen onze vereniging lopen veel mensen met voetbalkennis rond. Deze mensen zijn bereid om anderen op weg te helpen om een goede basis te leggen in de begeleiding.

Wat willen we aanbieden?

Omdat niet iedereen tijd heeft voor een uitgebreide KNVB-cursus hebben we nu een laagdrempelige cursus binnen onze eigen vereniging. We willen jullie een cursus aanbieden die zal bestaan uit een beperkt aantal dagdelen (2 a 3). Het is uiteraard wel in de avonduren of eventueel op een zaterdag ochtend zodat eenieder deel kan nemen.

In deze cursus worden o.a de volgende onderwerpen behandeld:

• Waar bestaat een goede training voor de spelers uit?
  • Wat zijn de karakteristieken per leeftijdsgroep en wat leer je het best per groep?
  • Hoe bereid je een training voor, zet je een training klaar op het veld en geef je een training?
  • Hoe begeleid je spelers bij een wedstrijd?
  • Organisatie rondom een training en wedstrijden
  • Verder eventueel specifieke onderwerpen vanuit de groep.

Buiten deze cursus willen we jullie ook officiële KNVB-opleidingen aanbieden.

Op kosten van onze vereniging mogen belangstellenden zich laten opleiden tot Pupillentrainer, Juniorentrainer of, als je deze opleidingen hebt behaald, de opleiding UEFA C. Dit is een opleiding waarmee je ook trainer kunt worden bij de Senioren.

Het is onze bedoeling om in juni, na het einde van de competitie, te starten met deze “instapcursus” zodat geïnteresseerden in het nieuwe seizoen kunnen starten met de officiële opleidingen.

Voor meer informatie kunnen jullie terecht bij Ari Nagtegaal of Patrick van der Horst.

Opgeven bij Patrick van der Horst via email: [email protected]