Schoonhoven verliest ook 2e thuisduel

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

15 september 2012 15:00

Linden, W.L. van der

Waar Sportpark ‘Het Hofland’ vorig jaar nog een haast onneembare vesting was voor de tegenstander, staat de teller dit seizoen na twee thuiswedstrijden op twee nederlagen. Soccer Boys had net als tegen DCV aan één doelpunt genoeg om de volle buit mee naar huis te nemen. Door de nederlaag blijft Schoonhoven steken op 3 punten uit 3 wedstrijden.

Dat het geen makkelijke middag zou worden was vooraf al duidelijk. Soccer Boys is immers de ploeg die vorig jaar tot de laatste seconden heeft meegestreden om het kampioenschap. Toch bestond er voldoende vertrouwen in goede afloop. Trainer Bert Potuyt moest alleen Robin van Elteren missen, maar had verder een complete groep.

De intenties van Soccer Boys waren direct duidelijk. De ploeg liet zich bij balbezit van Schoonhoven terugzakken tot de middenlijn, om vervolgens te loeren op fouten aan Schoonhovense zijde en via de counter toe te slaan. Schoonhoven had hierdoor moeite een gaatje te vinden in de hechte defensie van de Bleiswijkers en hanteerde te veel en te snel de lange bal. Soccer Boys werd hiermee in de kaart gespeeld en was met snelle uitvallen dreigender.

De gewenste treffer voor de gasten kwam al snel. Na dom balverlies net buiten de eigen zestien, werd de daaropvolgende voorzet niet goed weggewerkt door Rob Arbeider. De bal kwam bij de buitenspeler van Soccer Boys en die kon de bal eenvoudig in het lege doel schieten. Kort daarna viel bijna de genadeklap voor Schoonhoven. Een slimme steekpass van de aanvoerder van Soccer Boys werd door zijn medespeler op de paal geschoten. Schoonhoven kon hier aanvallend weinig tegenover stellen en omdat ook Soccer Boys weinig gevaarlijk kon worden stond er naar 45 minuten voetballen 0-1 op het scoreboard in het voordeel van de oranjehemden.

In de 2e helft nam Schoonhoven het initiatief. Soccer Boys liet zich nog verder terugzakken, maar wankelde geen moment. Schoonhoven miste deze middag de stootkracht om echt gevaarlijk te worden. De meest gevaarlijke momenten kwamen uit de vele corners die genomen mochten worden. Kelvin Potuyt was met een vrije trap nog dicht bij een treffer, maar de keeper redde uitstekend. Soccer Boys wist in de 2e helft nog eenmaal gevaarlijk te worden, maar een schot voorlangs was eigenlijk het enige wapenfeit van de gasten in de 2e helft.

Zo liet Schoonhoven zich voor de 2e keer in eigen huis verrassen en dat zal trainer Bert Potuyt vooraf toch heel anders in zijn hoofd hebben gehad. Volgende week weer een lastige opgave. Dan treed Schoonhoven aan in Berkenwoude voor de derby tegen Perkouw. Schoonhoven heeft nog wat goed te maken tegen Perkouw, want vorig jaar ging Schoonhoven met 3-1 hard onderuit in Berkenwoude.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider, Kruiper, Zuurmond, Nagtegaal, Berendsen, Overbeek (Peltenburg), Meijer (Ketelaar), Potuyt, Pols en Niestadt.