Opnieuw zege voor Schoonhoven

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

1 december 2012 14:30

Korbee, D.J.M.

Schoonhoven heeft de smaak te pakken wat winnen betreft. Na overwinningen tegen Maense en Oudewater (competitie) en Benschop (oefenwedstrijd) was het dit keer PPSC uit schiedam wat het onderspit moest delven. Schoonhoven speelde op het eigen sportpark een moeizame wedstrijd maar wist toch een 2-1 overwinning te behalen. Paul Hom was de grote man bij Schoonhoven met 2 doelpunten.

Een zeer zwaar veld was afgelopen zaterdag het strijdtoneel van de wedstrijd Schoonhoven-PPSC. De aanwezige toeschouwers, di e de regen trotseerden, zagen geen goede maar wel een vermakelijke wedstrijd. Schoonhoven wat de laatste weken goed in vorm is, kon dit keer niet vanaf het begin de wedstrijd bepalen. De schoonhovense defensie, waarin Thomas Berendsen de voorkeur kreeg boven Marc Kruiper, had vooral moeite met de behendige aanvallers van PPSC. Trainer Henk Dirven had zijn ploeg met een duidelijke doelstelling het veld ingestuurd. Er moesten 3 punten behaald worden om uit de onderste regionen weg te blijven. De 1e helft was een gelijk opgaande strijd waarin aan beide kanten kansen te noteren waren. Na 10 minuten spelen was de eerste grote kans voor Schoonhoven. Spits Paul Hom werd aan de rand van de 16 meter aangespeeld en kon vrij op doel schieten. Helaas voor hem zag hij zijn schot voorlangs gaan. Even later was het wel raak. Het was opnieuw Paul Hom die door Rogier Peltenburg met een pass door de Schiedamse defensie in stelling werd gebracht. Één op één met de keeper faalde Hom dit keer niet. Hij omspeelde de keeper en kon de bal in het lege doel schuiven. Na de 1-0 was het voornamelijk PPSC wat in balbezit was. Aan de hand van de uitstekend spelende nummer 10 wist PPSC steeds vaker voor  het doel van Schoonhoven te komen. De zilverstedlingen konden op dat moment hun doelman van Capellen bedanken dat PPSC nog niet op gelijke hoogte was weten te komen. Met een aantal goede reddingen behoedde de krimpenaar zijn ploeg voor een gelijke stand. Schoonhoven was voor rust nog wel dichtbij de 2-0. Spits Rogier Peltenburg werd in de zestien meter aangespeeld en kaatste de bal in één keer door op de opkomende Jouk Pols. De aanvoerder kon de bal helaas niet goed controleren waardoor een grote kans op 2-0 om zeep geholpen werd. De ploeg van trainer Bert Potuyt kon uiteindelijk met een 1-0 voorsprong naar de thee.

De 2e helft was nog nauwelijks begonnen of de gelijkmaker stond al op het bord. PPSC mocht na een aantal minuten spelen een hoekschop nemen. De op het oog slecht getrapte hoekschop werd niet goed weggewerkt door de Schoonhovense defensie en viel plots voor de voeten van een PPSC speler. Die liet dit kansje niet onbenut en kon de bal achter doelman Van Capellen tikken. Na de gelijkmaker bleef PPSC aandringen en daardoor vond Schoonhoven trainer Bert Potuyt zich genoodzaakt om zijn wissel Marc Kruiper in te brengen. Met de fysiek sterke Kruiper achterin kreeg Schoonhoven weer wat meer grip op de wedstrijd en kon het een aantal keer gevaarlijk uitbreken. Dit resulteerde uiteindelijk in een 2-1 voorsprong voor Schoonhoven. Het was opnieuw Paul Hom die richting de PPSC doelman kon. Waar hij in de 1e helft de doelman omspeelde zag hij deze bij de 2e goal te ver voor zijn doel staan en schot de bal net als tegen Benschop over de keeper in de verre hoek. Via de binnenkant van de paul werd de 2-1 op het scorebord gezet. De schoonhoven spits kon de wedstrijd niet veel later defnitief beslissen maar handelde dit keer te traag waardoor de bal een prooi was voor de PPSC verdediging. Na de 2-1 van Hom leek het geloof in een goed resultaat weg te zijn bij PPSC. Schoonhoven kwam niet meer in gevaar en na het fluitsignaal van de goed leidende scheidrechter kon de 3e overwinning op rij bijgeschreven worden en blijft Schoonhoven goed meedoen in de strijd om promotie naar de 2e klasse.

Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen VVOR op het programma. Hopelijk kunnen de mannen van Bert Potuyt deze mooie serie wedstrijden een vervolg geven en kan er met een lekker gevoel de feestdagen gevierd gaan worden.

Het tweede elftal van Schoonhoven leed opnieuw een nederleeg. Tegen de nog ongeslagen koploper BVCB wisten Schoonhoven helaas geen punten mee te nemen. BVCB was met 2-0 te sterk en door de nederlaag moet het elftal van trainer Tristan Brouwer voorlopig even pas op de plaats maken.