Schoonhoven wint oefenduel tegen 1e klasser Benschop

Schoonhoven 1

24 november 2012 14:30

F van Vliet

Schoonhoven heeft de goede lijn van de afgelopen weken door weten te zetten. Afgelopen zaterdag speeldde de mannen van Bert Potuyt een oefenduel tegen 1e klasser Benschop. Op sportpark Benschop wist Schoonhoven een 1-2 winst te behalen.

Omdat er geen competitieronde op het programma stond speeldde Schoonhoven een oefenwedstrijd tegen Benschop. Een mooie tegenstander die het afgelopen seizoen via de nacompetite wist te promoveren naar de 1e klasse. Een mooie krachtmeting dus voor Schoonhoven.

Bert Potuyt moest ten op zichte van vorige week een wijziging doorvoeren in zijn elftal. Centrale verdediger Marc Kruiper was thuis achtergebleven en daardoor kreeg Thomas Berendsen de kans om zich te bewijzen centraal achterin naast Rob Arbeider. Net als de laatste weken startte Schoonhoven uitstekend en al snel in de wedstrijd was duidelijk te zien Schoonhoven de bovenliggende partij was. Benschop had moeite om de bal in de ploeg te houden door goed druk zetten van Schoonhoven. Nog voor rust kwam Schoonhoven op een 0-2 voorsprong. De 1-0 werd door Rogier Peltenburg op het scorebord gezet. Rechtsback Gerben Ruissen werd de diepte ingestuurd door Jouk Pols en  kon daarna in alle vrijheide de bal perfect op de voeten plaatsen van de bij de 1e paal opgedoken Peltenburg. Het was vervolgens een koud kunstje voor de spits om de bal achter de doelman te plaatsen. Na de 1-0 bleef Schoonhoven aandringen en was het Jouk Pols die de kans kreeg om de 2-0 binnen te knikken. Helaas raakte hij de bal niet goed en ging de bal voorlangs. Benschop kreeg in de 1e helft ook een aantal goede mogelijkheden maar de spitsen van de thuisploeg hadden het vizier niet op scherp staan. Vlak voor rust was het Paul Hom die de 2-0 wist te maken met een wonderschone treffer. Na een perfecte balaanname zag hij de Benschop doelman te ver voor zijn doel staan en schoot de bal vanaf 25 meter over de keeper in de verre hoek. Schoonhoven ging daardoor met een 2-0 voorsprong de kleedkamer in en dat hadden weinig mensen waarschijnlijk verwacht.

In de 2e helft was er meer balbezit voor Benschop en kon Schoonhoven loeren op de counter. De grootste kans in de 2e helft was dan ook voor Benschop. De scheidsrechter zag buitenspel van de spits over het hoofd en die kon vervolgens richting doelman Van Capellen. Gelukkig voor Schoonhoven benutte Benschop ook deze kans niet. Jouk kreeg vervolgens de kans op 0-3. Op het middenveld werd Paul Hom aangespeeld die vervolgens aanvoerder Jouk Pols de diepte instuurde. Pols kon deze kan helaas niet verzilveren. Vijf minuten voor tijd werd er nog wel gescoord. Benschop kreeg een vrije trap te nemen de vervolgens door de nr. 10 op schitterende wijze in de kruising werd geschoten. Doelman Van Capellen was volstrekt kansloos. In het vervolg van de wedstrijd werd er niet meer gescoord en Schoonhoven behaalde daardoor een mooie overwinning.

Volgende week speelt Schoonhoven een thuis wedstrijd tegen PPSC. Na 3 overwinningen op rij (2x competitie en 1x oefen) is het vertrouwen groot bij de zilverstedelingen. Schoonhoven zal moeten winnen om mee te blijven doen om de prijzen. Er wordt zaterdag om 14.30 uur afgetrapt.