Schoonhoven 5 wint na goede tweede helft van koploper Nieuwerkerk 4

Nieuwerkerk 4

Mannen Zaterdag reserve, 5, 8e klasse 08

23 februari 2013 12:45

In de 8e klasse stond vandaag een topper op het programma tussen nummer 3 Schoonhoven en koploper Nieuwerkerk

De eerste helft was niet best, veel balverlies van beide kanten en weinig kansen. Het enige noemenswaardige van de eerste helft was dat de keeper van Schoonhoven Leon Elbertse in een duel om de bal geblesseerd raakte aan zijn knie. Gelukkig voor de thuisclub kon hij wel verder.

Wat er bij beide clubs in de thee heeft gezeten is voor mij een raadsel, maar een feit is wel dat Schoonhoven binnen 5 minuten na de rust het ineens 2-0 stond. Aan de 1-0 op naam van Simon Peltenburg zat een buitenspelluchtje, maar zoals ik het zag (net zoals de scheidsrechter) kwam Simon achter de verdediging vandaan. De 2-0 kwam op naam van Daniël Murk na een schitterende dieptepass van Jan Maes. De twee snelle goals leken voor Nieuwekerk te machtig.

Schoonhoven had het daarna veel sneller kunnen beslissen maar de beslissing kwam pas twintig minuten voor tijd door weer Simon peltenburg met zijn 2e. Na de 3e treffer kreeg Nieuwerkerk een vrije schop die goed ingeschoten werd. Na de 3-1 ging Nieuwerkerk op zoek naar meer waardoor er veel ruimte lag voor Schoonhoven.

Waar Schoonhoven er misschien nog vaker van had kunnen profiteren deed het dat nog maar een keer door de derde treffer van Simon Peltenburg. Waar die al eerder zijn derde had moeten maken na een goede voorzet van Arnold de Jong, wist hij de bal nog naast te schieten. Door de overwinning van Schoonhoven is het verschil nog 7 punten met een wedstrijd minder