Belangrijke overwinning voor Schoonhoven

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

30 maart 2013 15:00

Gootjes, D.J.

Schoonhoven heeft voor de 3e keer op rij weten te winnen. Na de overwinningen op Neptunus-Schiebroek en Berkel was Schoonhoven nu te sterk voor CVV Mercurius. In een matige wedstrijd won de ploeg van Bert Potuyt met 3-1 van de Rotterdammers. Door de overwinning heeft Schoonhoven de 4e plaats nu stevig in handen.

Bert Potuyt gaf het elftal dat van Neptunus-Schiebroek en Berkel won vertrouwen en startte met dezelfde basiself als in de voorgaande wedstrijden. Dit betekende dat de vaste basiskrachten Jouk Pols, teruggekeerd na een schorsing, en Robin van Elteren, terug van een blessure, op de bank moesten beginnen.

In het begin van de wedstrijd beschaamde het elftal dit vertrouwen niet. Schoonhoven startte prima en was duidelijk de bovenliggende partij. De 1-0 zou dan ook niet lang op zich laten wachten. Het was Paul Hom die de opkomende Wim Overbeek alleen v. Oog in oog met de doelman bleef Overbeek koel en schoot beheerst binnen.

Na de 1-0 zakte Schoonhoven ver terug. Er werd te snel voor de lange bal gekozen en de passing was onnauwkeurig. CVV Mercurius wist hier weinig tegenover te stellen, maar kwam uit het niets toch op gelijke hoogte. Een vrije trap ging over de Schoonhovense defensie heen en de rappe rechtsbuiten wist de bal op te pikken en doelman Remi van Cappellen te omspelen. Het was voor de aanvaller vervolgens een koud kunstje om de bal in het lege doel te schieten.

Schoonhoven was enigszins wakker geschud en niet lang na de gelijkmaker was het wederom Wim Overbeek die Schoonhoven op voorsprong wist te zetten. Rogier Peltenburg ging goed door aan de rechterkant van het veld en zijn voorzet werd vanaf de rand van de zestienmeter hard binnengeschoten door Overbeek. Schoonhoven wist niet door te drukken en zo zou tot aan de rust bij een 2-1 voorsprong voor blijven.

CVV Mercurius had het zeker nog niet opgegeven en was in de 2e helft de betere ploeg. Schoonhoven was veel te gemakzuchtig en verzuimde om te blijven voetballen. Het was dan oppassen voor het doel van Van Cappellen, maar grote kansen blijven aanvankelijk uit voor de bezoekers. Schoonhoven had het lastig en de 3-1 was dan ook meer dan welkom. Het was de ingevallen Jouk Pols die 20 minuten voor tijd de bevrijdende treffer liet aantekenen.

Ook na de 3-1 gaf CVV Mercurius het niet op en kreeg het kansen op de aansluitingstreffer, maar deze zou niet meer vallen. Schoonhoven liet het zelf na om te profiteren van de ruimte die er aan het eind van de wedstrijd kwam te liggen en zo bleef het bij 3-1.

Bert Potuyt zal weinig tevreden zijn geweest over het geboden spel, maar na afloop kon hij wel tevreden zijn met het resultaat en de uitslagen op de andere velden. Schoonhoven zal zich moeten richten op plaats 4, dat aan het eind van het seizoen waarschijnlijk recht gaat geven op het spelen van nacompetitie. DCV, Berkel en VVOR zijn de concurrenten in de strijd om de 4e plek. Berkel en VVOR kwamen tegen elkaar uit en deelden de punten. DCV kwam dit weekend niet in actie en zo liep Schoonhoven op alle concurrenten uit.

Volgende week staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Dan komt CVC Reeuwijk op bezoek. Schoonhoven zal wat recht willen zetten tegen Reeuwijk, want in de uitwedstrijd werd er in een slechte wedstrijd verloren.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider (Hartvelt), Kruiper, Zuurmond, Nagtegaal, Berendsen (Van Elteren), Meijer (Pols), Overbeek, Hom, Potuyt en Peltenburg.