Schoonhoven neemt punt mee uit Bolnes

Bolnes 1

Schoonhoven 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

2 maart 2013 14:30

Steenbergen, R.M.

Schoonhoven heeft zich in en tegen Bolnes enigszins weten te herstellen van de blamage tegen DCV. Hoewel er voor beide ploegen voldoende mogelijkheden waren op doelpunten, stond er 90 minuten voetballen 0-0 op het scoreboard.

Tegen DCV had Schoonhoven een week eerder een volledige off-day en werd het elftal met 6-1 afgedroogd. Het was het elftal van Bert Potuyt er dus alles aan gelegen om de zure nasmaak van deze wedstrijd weg te spelen. De opgave was niet eenvoudig, want uit bij Bolnes heeft Schoonhoven het traditioneel moeilijk. Bovendien is Bolnes bezig aan een uitstekend seizoen en lijkt het de enige ploeg te zijn die Neptunus-Schiebroek nog van de titel af kan houden.

De opdracht die Bert Potuyt zijn ploeg had meegegeven bleek te zijn begrepen. Schoonhoven kwam vele malen scherper uit de startblokken dan een week eerder. Al snel ontspon zich een open wedstrijd met kansen voor beide ploegen. De eerste kansen waren voor Schoonhoven. Paul Hom wist de bal na een voorzet bij de eerste paal binnen te tikken, maar zijn schot werd knap gered door de Bolnes doelman. Niet veel later was de keeper wederom belangrijk, nadat Robin van Elteren uithaalde. Na deze mogelijkheden kreeg Bolnes twee dotten van kansen om de score te openen. Maar het eerste schot werd gekeerd door de goed keepende Van Vugt en het tweede schot ging rakelings voorlangs. Zo bleven beide ploegen aan elkaar gewaagd, maar gescoord werd er niet in de eerste helft.

In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. Twee ploegen die voor 3 punten gingen en kansen kregen. Naarmate de tweede helft vorderde werd de thuisploeg sterker en kreeg het aantal goede mogelijkheden, maar Sjef van Vugt bleek deze middag een niet te passeren doelman. Schoonhoven ging meer en meer op de counter loeren en kreeg daarbij ook haar mogelijkheden. Het bleef spannend tot aan het slot van de wedstrijd.

Vijf minuten voor tijd was Schoonhoven het dichtst bij een treffer. Eerst was het Wim Overbeek die vanaf de zijkant oog in oog kwam te staan met de keeper, maar de afronding was onzorgvuldig. Uit de corner die volgde kon Kruiper binnenkoppen, maar wederom zonder het doel te treffen. In een volgende aanval was het Paul Hom die met een goed schot van afstand de bal op de paal zag belanden. Beide ploegen zouden niet meer tot scoren komen.

Hoewel beide ploegen gehoopt hadden op meer, was het gelijke spel een juiste afspiegeling van de wedstrijd deze middag. Door het puntverlies zijn DCV en VVOR Schoonhoven gepasseerd op de ranglijst. Bolnes zag koploper Neptunus-Schiebroek verder uitlopen. Volgende week ontvangt Schoonhoven op het eigen sportpark koploper Neptunus-Schiebroek. De Rotterdammers zijn bezig aan een uistekend seizoen en is de voornaamste titelkandidaat.

Opstelling Schoonhoven: Van Vugt, Ruissen, Kruiper, Zuurmond (Berendsen), Nagtegaal, Potuyt, Arbeider (Meijer), Overbeek, Hom, Van Elteren (Nandagopal) en Peltenburg.