Schoonhoven verslaat koploper Neptunus-Schiebroek

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

9 maart 2013 15:00

Durgunsu, Y.

Op een natte zaterdagmiddag heeft Schoonhoven 3 punten overgehouden aan het thuisduel tegen koploper Neptunus-Schiebroek. De rotterdammers werden op een 3-0 nederlaag getrakteerd en ziet de concurrentie dichterbij komen in de strijd om het kampioenschap.

Vanwege de vele regenval moest er uitgeweken worden naar het kunstgrasveld. Ondanks het spelen op het 3e veld en de regen waren er toch weer een hoop trouwe supporters die de weg naar het sportpark wisten te vinden. Hun bezoek werd beloond door een goed spelend Schoonhoven.

Schoonhoven, dat het moest doen zonder 3 basisspelers (Pols geschorst en Van Elteren en Ruissen vanwege een cusus), begon uitstekend aan de wedstrijd en vanaf minuut één was het Schoonhoven dat de wedstrijd dicteerde en liet Neptunus-Schiebroek niet in hun spel komen. Er werd druk gezet op de verdediging van de rotterdammers en dat leverde al snel resultaat op. Na 5 minuten spelen was het Rogier Peltenburg die Paul Hom in staat stelde om de 1-0 te maken. In de kluts, waarbij er een overtreding gemaakt werd op Peltenburg, wist hij de bal toch bij Hom te krijgen. De goed leidende scheidsrechter paste de voordeel regel toe en Hom kon richting de doelman van Neptunus-Schiebroek. Hom faalde niet en plaatste de bal in de korte hoek en zette daarmee zijn elftal op een 1-0 voorsprong.

Na de 1-0 kwam Neptunus-Schiebroek wat beter in de wedstrijd en wist het aantal malen voor Schoonhoven doelman Van Cappellen te verschijnen. Grote kansen waren er echter niet voor de rotterdammers die voornamelijk met hoge ballen het Schoonhoven lastig probeerden te maken. Maar zoals zo vaak dit seizoen liet Mark Kruiper opnieuw zien een ijzersterke verdediger te zijn voor de blauw-witten. Met zijn lengte en kracht was hij de spitsen van Neptunus steeds de baas. Schoonhoven was de 1e helft de bovenliggende partij en kwam niet in de problemen. Een kwartier voor rust wist het zelfs de score te verdubbelen. Na een overtreding op Thomas Berendsen mocht Kelvin Potuyt plaats nemen achter de bal voor een vrije trap. Zoals vaker dit seizoen liet Potuyt zien over een geweldige vrije trap te beschikken. Potuyt krulde met een loepzuivere vrije trap de bal via de binnenkant van de paal achter de doelman van Neptunus-Schiebroek en bepaalde daarmee de ruststand op 2-0.

Na rust was het opnieuw Schoonhoven wat de toon zette. Al in de 1e minuut was het Paul Hom die de 3-0 op de schoen had na een voorzet van de goed spelende Rob Arbeider. Helaas plaatste Hom de bal aan de verkeerde kant van de paal en bleef het 2-0. De 2e helft gaf hetzelfde beeld als voor de rust. Schoonhoven bleef de bovenliggende partij en Neptunus-Schiebroek was deze middag niet bij machte om het de zilverstedelingen echt lastig te maken. Verder dan een handjevol halve kansen kwam de ploeg van trainer Berchoux niet. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd werd het leed voor Neptunus-Schiebroek nog groter. Na goed doorgaan van Pieter Meijer was het Rogier Peltenburg die de bal onder de Rotterdamse doelman door in het net wist te krijgen en daarmee de score naar 3-0 wist te tillen. In het restant van de wedstrijd werd er niet meer gescoord en schoonhoven behaalde daardoor een mooie overwinning op de koploper.

Neptunus-Schiebroek zag door deze nederlaag de concurrentie dichterbij komen. Alleen Berkel liet dure punten liggen in de strijd om het kampioenschap. Thuis tegen het hekkensluiter Perkouw werd het op een verrassende 2-4 nederlaag getrakteerd. Neptunus-Schiebroek zal in ieder geval beter moeten gaan spelen dan dat ze tegen Schoonhoven lieten zien om aan het einde van het seizoen zich als kampioen te kronen. Door deze mooie overwinning van Schoonhoven blijft het goed meedoen en blijft het in spoor van de ploegen aan kop van de ranglijst.

Volgende week wordt er opnieuw thuis afgetrapt. Dan komt het rotterdamse TOGR op bezoek. In rotterdam werd er al met 2-4 gewonnen en hopelijk kunnen de blauw-witten ook de thuiswedstrijd in winst omzetten.

Opstelling: Van Cappellen, Arbeider (Zwijnenburg), Kruiper, Zuurmond, Nagtegaal, Overbeek, Berendsen, Potuyt, Meijer (Nandagopal), Hom (Bojada), Peltenburg.