Schoonhoven in tweede helft langs CVC Reeuwijk

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

6 april 2013 15:00

Rossum, Th.D. van

Schoonhoven heeft uitstekende zaken gedaan in de strijd om de 4e plaats. Het elftal van Bert Potuyt won verdiend van CVC Reeuwijk en zag concurrent DCV in de slotfase onderuit gaan tegen Neptunus-Schiebroek. Met nog 4 wedstrijden te spelen bedraagt het verschil met DCV 6 punten.

De laatste 5 thuiswedstrijden werden door Schoonhoven gewonnen en het vertrouwen in een goed resultaat was dan ook groot. Toch was waakzaamheid geboden want uit ging Schoonhoven onderuit tegen de Reeuwijkers. Daarnaast hadden de bezoekers een week eerder met 5-1 uitgehaald tegen PPSC. Het begin van Schoonhoven was te gemakzuchtig. Het liet CVC Reeuwijk te veel voetballen en de kracht van de gasten lag duidelijk voorin. Het was dan ook een aantal maal oppassen voor het doel van Remi van Cappellen.

Schoonhoven had in de beginfase zelf moeite om kansen te creëren Het spel was te voorspelbaar en CVC Reeuwijk hield eenvoudig stand. Het was dan niet eens verassend te noemen dat de Reeuwijkers op voorsprong kwamen. Door matig verdedigen werd aanvoerder Van der Heuvel vrij voor Remi van Cappellen gezet. Ook in oog met Van Cappellen bleef Van der Heuvel uiterst koel en rondde beheerst af.

Een tegenvaller voor Schoonhoven, maar het maakte het team wel wakker. Schoonhoven ging meer strijd leveren en werd dreigender. Het leek erop dat dit tot de rust geen resultaat meer zou gaan opleveren, maar met hulp van de tegenstander kwam het in de slotminuut toch nog op gelijke hoogte. Robin van Elteren gaf aan de linkerkant een voorzet richting het strafschopgebied. Een verdediger probeerde de bal voor Rogier Peltenburg weg te koppen, maar hij kopte de bal over zijn eigen doelman heen in het eigen doel. Zo werd er gerust met een 1-1 stand.

Na de rust was het één ploeg die voetbalde en dat was het elftal van Bert Potuyt. De spelers leken te beseffen dat er 3 punten gewonnen moesten worden in de strijd om de 4e plaats. Voorin werd er vroeg druk gezet en CVC Reeuwijk kwam niet meer onder de druk vandaan. De 2-1 liet dan ook niet lang op zich wachten. Het was Rogier Peltenburg die vanaf de rechterkant voorgaf en Jouk Pols die met uiterste krachtinspanning bij de eerste paal wist binnen te schieten.

Waar Schoonhoven vaak bij een voorsprong achteruit ging lopen deed men dat dit keer niet. Het bleef druk uitvoeren op de Reeuwijkse defensie en dit zou in de 70e minuut leiden tot een comfortabele 3-1 voorsprong. Het was Paul Hom die zijn bewaker te snel af was en met een lob de doelman wist te verschalken. CVC Reeuwijk kon hier aanvallend niks meer tegenoverstellen en Remi van Cappellen werd dan ook niet meer op de proef gesteld. Het slotakkoord was voor Wim Overbeek. De flankspeler die vorige week tegen CVC Reeuwijk al goed was voor 2 doelpunten, liet ook deze middag een treffer noteren. Het was Rogier Peltenburg die goed doorging maar de doelman op zijn weg vond. Overbeek was alert en schoot in de rebound de 4-1 binnen.

Na 90 minuten voetballen was het genoeg en boekte Schoonhoven de 4e zege op rij. Bert Potuyt zal tevreden zijn geweest over de 2e helft die zijn ploeg liet zien. Deze vorm zal het moeten behouden want volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen FC Meanse op het programma. De Rotterdammers zijn net als Schoonhoven bezig aan een goede serie en zal deze voort willen zetten. Dit weekend verbaasde het elftal door titelkandidaat Bolnes met 4-0 kansloos te laten. Schoonhoven is dus gewaarschuwd, maar kan weer een stap zetten richting de 4e plaats, dat zo goed als nacompetitievoetbal betekent.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider (Nagtegaal), Kruiper, Zuurmond, Van Elteren, Berendsen, Pols, Overbeek, Hom (Meijer), Potuyt en Peltenburg.