Schoonhoven speelt gelijk in seizoensopening

Schoonhoven 1

Soccer Boys 1

...

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

7 september 2013 15:00

Groenen, F.

De seizoensopening is voor Schoonhoven geeindigd in een 1-1 gelijkspel tegen Soccer Boys. Na een vroege openingstreffer voor Soccer Boys leek het een eenvoudige middag te gaan worden voor de bezoekers. Maar een gelukkige gelijkmaker bracht de wedstrijd in evenwicht. De 1-1 stand was na 90 minuten voetballen dan ook een juiste afspiegeling van het wedstrijdbeeld.

Na een toch wel moeizame voorbereiding was het afwachten hoe het elftal van Bert Potuyt ervoor zou staan in de wedstrijd Soccer Boys. Schoonhoven oogde nerveus in het begin van de wedstrijd. Soccer Boys nam het initiatief en Schoonhoven kwam er niet aan te pas. De eerste echte kans voor de bezoekers leverde in de 8e minuut direct een treffer op. Een voorzet vanaf de rechterkant van het veld werd mooi binnengekopt achter doelman Van Cappellen.

Na de openingstreffer bleef Soccer Boys de controle over de wedstrijd houden. Schoonhoven moest alle zeilen bijzetten om niet al vroeg in de wedstrijd op grotere achterstand te komen. Waar niemand op rekende gebeurde toch. Schoonhoven kwam terug in de wedstrijd na een blunder van de Bleiswijkse doelman. In de 32e minuut was het Pieter Meijer die goed opkwam aan de linkerkant van het veld. Zijn voorzet leek een makkelijke vangbal voor de doelman, maar de bal glipte door zijn handen in het doel.

Na het openingsdoelpunt bracht Bert Potuyt Robin Heijkoop in de ploeg voor Joel Kruisselbrink. Met de wissel wilde Potuyt meer strijd in de ploeg brengen. Dat lukte. Na de gelijkmaker kreeg Schoonhoven meer vertrouwen en duels werden gewonnen. De wedstrijd kwam daardoor meer in evenwicht.

Na de thee ging de spanning omhoog. De wedstrijd ging gelijk op en beide ploegen kregen mogelijkheden. In de 58e minuut leek de wedstrijd positief te kantelen voor Schoonhoven. De doelpuntenmaker van Soccer Boys liet zich gaan en ging hard door nadat er al was afgefloten. Er was weinig discussie over de rode kaart die werd getoond door de prima fluitende scheidsrechter.

De man meer situatie werd slecht uitgespeeld door Schoonhoven. De ploeg hinkelde teveel op twee gedachten. Vol voor de aanval gaan of het gelijkspel verdedigen. Via Pieter Meijer (kopbal) en Robin van Elteren was Schoonhoven twee keer dichtbij een voorsprong, maar de kansen konden niet verzilverd worden. Aan de andere kant was het oppassen voor uitvallen van Soccer Boys. Uitendelijk zouden er geen treffers meer vallen en waren beide ploegen eigenlijk wel tevreden met een punt.

Bert Potuyt zal tevreden zijn geweest dat zijn ploeg veerkracht toonde en na de moelijke beginfase terug in de wedstrijd kwam. Echter, het niveau dat wordt nagestreefd werd nog niet gehaald. De oefenmeester zal komende weken dan ook nog vol aan de bak moeten met zijn ploeg om in de juiste vorm te komen. Volgende week gaat Schoonhoven op bezoek bij Rohda ’76. Een lastige tegenstander tegen wie Schoonhoven de laatse jaren een behoorlijke historie heeft opgebouwd. Wedstrijden tegen Rohda ’76 staan altijd voor spanning. Hopelijk weet Schoonhoven de eerste 3-punter bij te schrijven.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen, Kruiper, Zwijnenburg, Meijer, Arbeider (Van Elteren), Potuyt, Kruisselbrink (Heijkoop), Overbeek, Peltenburg, Hom (Ketelaar)