Schoonhoven 5 verliest met 1-3

Sportlust '46 10

Mannen, 5, Groep 7 19

14 september 2013 16:15

De laatste van de drie poulewedstrijden voor de beker was een thuiswedstrijd namelijk de wedstrijd tussen de nummer 2, Schoonhoven, en de koploper Sportlust.

In het 1e kwartier liet Schoonhoven tegen Sportlust zien dat het goed mee kon en kreeg het ook kansen, maar de aanvallers, zoals Sergey Bleyenberg en Amine Salaheddine hadden het visier niet op scherp.
Sportlust werd door de 0-0 stand terug in de wedstrijd geholpen, zonder echt gevaarlijk te worden trouwens.
Beide ploegen leken met een 0-0 te gaan rusten tot de 1e kans van de bezoekers, die meteen raak was.

In de rust had ik een gesprek met een van de spelers van de bezoekers, die wist mij te vertellen dat de ploeg dit jaar eigenlijk in de 5e klasse moest uitkomen maar dat ze terug naar de 7e klasse gezet werden omdat ze kampioen willen worden.

Twee minuten na de rust leek het echter al gedaan voor Schoonhoven na een fraaie goal van Sportlust.
Schoonhoven bleef knokken zowel bijna letterlijk als figuurlijk, want Sportlust had een paar zuigertjes er tussen lopen.
Ongeveer halverwege de 2e helft werd de definitieve beslissing een feit 0-3.
Schoonhoven kon de eer gelukkig nog redden met een handigheidje via Michiel Rijneveld.

Een harde maar leuke wedstrijd die jammer genoeg verloren werd maar ze hebben er voor gestreden.

Rick Winkel