Schoonhoven haalt uit in Bodegraven

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

14 september 2013 14:30

Doesburg, J.S.M.

Na het gelijke spel tegen Soccer Boys (1-1) boekte Schoonhoven een ruime overwinning op Rohda ’76. In Bodegraven werd het 4-0 voor de ploeg van Bert Potuyt. Voor rust waren het Rogier Peltenburg en Paul Hom die Schoonhoven op 2-0 voorsprong zette. Na rust was het wederom Paul Hom en Joel Kruisselbrink die de stand op 4-0 bepaalde.

Vorige week had Schoonhoven het lastig tegen Soccer Boys. De ploeg kon moeilijk in het spel komen en was uiteindelijk tevreden met het gelijke spel. Deze middag trad er een ploeg aan dat duidelijk met meer zelfvertrouwen speelde en geenzins van plan was de punten aan de tegenstander te laten. Het gretige spel had na 10 minuten voetballen al een 3-0 voorsprong kunnen opleveren. Mark Kruiper vond met een snoeiharde kopbal de lat. Rogier Peltenburg schoot net naast en Wim Overbeek miste op 2 meter afstand voor open doel.

Bert Potuyt moest tot de 26e minuut wachten tot hij kon juichen. Een cornerbal van Kelvin Potuyt werd goed binnengekopt door Rogier Peltenburg. Een dik verdiende voorsprong. Schoonhoven was duidelijk de bovenliggende partij, maar Rohda ’76 was toch een aantal keer gevaarlijk in de omschakeling, maar tot scoren wist de thuisploeg niet te komen. Paul Hom die al een paar keer gevaarlijk was geweest bracht zijn ploeg in de 43e minuut op een 2-0 voorsprong. Hom kreeg een vrije doortocht richting de keeper en haalde overtuigend de trekker over. Niet veel later kreeg Rohda ’76 de uitgelezen mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd. Remi van Cappellen was al geklopt maar voor een leeg doel schoot de Rohda ’76 aanvaller de bal over.

Na rust was Schoonhoven minder scherp. Meer en meer werd de lange bal gespeeld. Omdat de verdedigende linie van de thuisploeg niet bepaald de sterkste was, kreeg Schoonhoven genoeg mogelijkheden om de score uit te breiden. Aan de andere kant ging Rohda ’76 op zoek naar de gelijkmaker. Tot twee keer toe moest Remi van Cappellen handelend optreden, maar de overtuiging miste bij Rohda ’76.

Al snel in de tweede helft zou de wedstrijd beslist worden door aanvoerder Paul Hom. Een mooi voorzet van Pieter Meijer werd door de inkomende Hom bij de eerste paal keurig binnengetikt. De grensrechter vlagde nog voor buitenspel, maar dit werd terecht weggewuifd door arbiter Doesburg. Rohda ’76 ging achterin meer risico’s nemen om iets te forceren waardoor Schoonhoven nog meer ruimte kreeg. Uiteindelijk zou er nog één doelpunt vallen. Het was de prima spelende Mart Zwijnenburg die op het middenveld de bal onderschepte en Rogier Peltenburg bediende. Peltenburg bracht vervolgens de ingevallen Joel Kruisselbrink in stelling en de nieuweling mocht zijn eerste doelpunt in het shirt van Schoonhoven laten aantekenen.

Zo won Schoonhoven met duidelijke cijfers van een matig Rohda ’76. Een overwinning die de ploeg goed kon gebruiken. Na de moeilijke voorbereiding en de lastige wedstrijd tegen Soccer Boys zal dit het zelfvertrouwen van de ploeg zeker goed doen. Het toonde maar weer eens aan dat Schoonhoven over goede spelers beschikt en als de ploeg ook als team speelt, lastig is te verslaan.

Volgende week speelt Schoonhoven thuis tegen VVOR. De Rotterdammers kennen een slechte seizoensstart. Vorige week ging de ploeg hard onderuit tegen Victoria ’04 (5-0) en deze week verloor het thuis met 1-0 van PPSC. VVOR zal er dan ook gebrand zijn op een goed resultaat tegen Schoonhoven.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen, Kruiper, Zwijnenburg, Meijer (Ketelaar), Potuyt, Van Elteren, Overbeek (Kruisselbrink), Heijkoop, Peltenburg, Hom.