Schoonhoven 5 wint bij Jodan Boys

Schoonhoven 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

12 oktober 2013 16:15

In een vlakke beginfase lukte het beide ploegen niet voor enig gevaar te zorgen. Pas na ongeveer 20 minuten was het Jodan Boys met het eerste gevaar. Een vrije trap die gekeerd werd door Danny van Vugt.
Dat was voor Schoonhoven het moment om zelf ook meer te gaan voetballen, met al snel het gevolg dat, na een assist van Hoessein el Karroum, Marco Stijnman de 0-1 binnenschoot.
Vanaf dat moment ging Schoonhoven iets makkelijker voetballen, de 0-2 bleef dan ook niet lang uit. Na een goede pass van Arend de Winter was het Hoessein el Karroum die de bal vanaf de zijkant zo het doel in kon lepelen omdat de keeper dacht ver uit zijn doel te kunnen komen.
Voor rust maakte Schoonhoven nog de 0-3. Op aangeven van Steven de Jong was het ditmaal Michiel Rijneveld die de gevierde man was.

Schoonhoven startte stroef in de 2e helft met als gevolg dat Jodan Boys terug kon komen naar 1-3.
Schoonhoven bracht een minuut of 10 later de marge weer naar 3 goals, ditmaal was het, na een assist van de debuterende Sander van Houwlingen, Steven de Jong die de 1-4 maakte.
Jodan Boys dacht middels de 2-4 nog terug te kunnen keren in de wedstrijd. Niks bleek minder waar, want een minuut of 5 voor tijd werd het 2-5.
Wederom een assist van Steven de Jong die ditmaal werd afgerond door Marco Stijnman.
Jodan Boys toonde zich een slechte verliezer met een paar gemene overtredingen.

Schoonhoven heeft na het verlies van twee weken geleden de weg omhoog gevonden.
Het staat nu 3e, met 9 punten uit 4 wedstrijden.
De eerst komende twee weken is het 5e vrij, daarna gaan ze nogmaals naar Gouda, alleen nu voor een wedstrijd tegen Gouda.

Rick Winkel