Berkel - Schoonhoven eindigt onbeslist

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

14 december 2013 14:30

Linden, W.L. van der

In Berkel en Rodenrijs heeft Schoonhoven een punt overgehouden aan het duel met v.v. Berkel. De wedstrijd voor de winterstop eindigde zoals het begon in een 0-0 gelijkspel. Door dit gelijke spel mist Schoonhoven voorlopig de aansluiting aan kop van het klassement en is het terug te vinden op een 8e plaats met 19 punten.

Onder een heerlijk herfst zonnetje was het de thuisploeg wat direct het initiatief nam in de wedstrijd. De ploeg van trainer Cor den Daas begon agressief aan de wedstrijd en de intenties van de thuisclub waren direct duidelijk. Schoonhoven had moeite met de felheid van de tegenstander en kon maar moeilijk in het spel komen. Ondanks het overwicht van Berkel kon de ploeg echter maar weinig kansen creëren. Na een kwartier spelen kwam Schoonhoven steeds beter in het spel en nam het initiatief over van de thuisclub. De ploeg van trainer Bert Potuyt kon over de zijkanten een aantal keer goed doorkomen maar de voorzetten waren niet scherp genoeg voor de aanvallers van Schoonhoven. Een paar keer wisten de blauw witten het doel onder vuur te nemen maar al deze pogingen waren een makkelijke prooi van de keeper van Berkel. Omdat beide ploegen niet wisten te scoren werd er met een 0-0 gelijkspel de kleedkamer opgezocht.

Het begin van de 2e helft begon hetzelfde als in de 1e helft. Berkel was vanaf het begin en stuk feller dan Schoonhoven en dat resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Althans, dat dacht iedereen die aanwezig was op sportpark Het Hoge Land. Een corner werd door spits van Berkel goed binnengekopt. Schoonhoven doelman Remi van Capellen kon in eerste instantie nog goed redden maar in de rebound werd de bal alsnog binnengeschoten. Tijdens deze actie werd doelman Van Capellen echter hard in het gezicht geraakt. De scheidsrechter besloot op zijn beslissing terug te komen en gaf een vrije trap aan Schoonhoven voor gevaarlijk spel. Een opluchting dus voor Schoonhoven maar het was helaas geen signaal voor de zilverstedelingen om er een tandje bij te doen. Berkel ging nog feller spelen en het merendeel van de duels werden gewonnen. Schoonhoven kon er maar weinig tegenover zetten en zoals al vaker dit seizoen was centrale verdediger Mark Kruiper weer van grote waarde voor het elftal van Bert Potuyt. Ondanks een opspelende hamstring speelde Kruiper wist hij zijn duels keer op keer te winnen en de aanvallers van Berkel moeten er moedeloos van geworden zijn.

Grote kansen waren er in de 2e helft niet meer te noteren. Berkel kon niet door de goed spelende defensie van Schoonhoven heen komen en de blauw witten konden in de omschakeling niet gevaarlijk worden. Zo eindigde deze boeiende, maar geen goede wedstrijd in een gelijkspel en daarmee schieten beide ploegen niet veel op. Schoonhoven is momenteel terug te vinden op een achtste plaats en Berkel is na een ijzersterke start van de competitie teruggezakt naar een zesde plaats met 7 punten achterstand op koploper DCV.

DCV lijkt zich deze competitie steeds meer te ontwikkelen als de gedoodverfde titelkandidaat. De ploeg uit Krimpen bezet momenteel de eerste plaats met 4 punten voorsprong op de nummer twee Maense en kan vertrouwen op een uitstekend aanvalskoppel. De twee spitsen van DCV maakten samen al 32 van de 42 gescoorde doelpunten. Mede concurrent VVOR kreeg zaterdag een gevoelige 3-0 nederlaag te verwerken tegen Zestienhoven en zakt daarmee een paar plaatsen op de ranglijst.

Alle ploegen in 3B kunnen zich nu op gaan maken voor de winterstop. Op 18 januari hervat Schoonhoven de competitie alweer met een lastige uitwedstrijd bij Soccer Boys. Voor trainer Bert Potuyt is het zaak zijn spelers in de winsterstop klaar te stomen voor de tweede seizoenshelft. Schoonhoven speelt na de winterstop nog acht thuiswedstrijden en mag het nog vijf keer op bezoek bij de tegenstander.

vv Schoonhoven wenst iedereen een fijne kerst toe en een gelukkig Nieuwjaar!

Opstelling vv Schoonhoven: Van Capellen, Ruissen, Kruiper, Zuurmond, Zwijnenburg, Potuyt, Heijkoop (Adoudy), Overbeek, Hom (Kruisselbrink), Van Elteren, Meijer (Nagtegaal).