Slap Schoonhoven overklast door sterk Soccer Boys

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

18 januari 2014 14:30

Opdam, P.M.M.

Schoonhoven is in Bleiswijk hard onderuit gegaan. Soccer Boys bleek een stuk scherper uit de winterstop te zijn gekomen en won verdiend met 4-0.

Schoonhoven speelde ter voorbereiding op de 2e seizoenshelft twee oefenwedstrijden tegen 4e-klassers Kamerik (5-1 winst) en Bergambacht (4-1 winst) en leek daarmee klaar voor de hervatting van de competitie. Echter niets bleek minder waar. Soccer Boys heerste vanaf de eerste minuut en liet Schoonhoven geen moment in de wedstrijd komen.

Toch was het Rogier Peltenburg die de score na 14 minuten had moeten openen. Één op één met de keeper koos hij voor een lobbal welke eenvoudig gevangen kon worden door de doelman. Voor Schoonhoven zou het bij deze ene kans blijven. Het was Soccer Boys dat het spel dicteerde en met vloeiende combinaties het de Schoonhovense defensie lastig maakte. Na 35 minuten voetballen stond er dan ook een 3-0 op het scoreboard in het voordeel van de oranjehemden. Het zou tot aan de rust bij 3-0 blijven en dat was een juiste afspiegeling van het westrijdbeeld deze middag.

Wie een gretig Schoonhoven had verwacht na rust kwam bedrogen uit. Het lukte het elftal van Bert Potuyt niet om de bal meer dan 2 keer naar elkaar over te spelen en het was Soccer Boys dat ook in de tweede helft oppermachtig was. Al snel in de 2e helft zou het 4-0 worden waarmee de wedstijd definitief over en einde was voor Schoonhoven. Zelden zal Soccer Boys zo’n eenvoudige middag tegen Schoonhoven hebben gehad als deze middag. Uiterlijke verzuimde de thuisploeg naar een monsterscore uit te lopen.

Zo liet Soccer Boys zien dit jaar wederom voor de titel te gaan en in deze vorm is het een absolute kanshebber. Schoonhoven moet voorlopig pas op de plaats maken en snel punten gaan pakken om uit de onderste regionen weg te blijven. De eerste stappen hiertoe zullen a.s. zaterdag gemaakt moeten worden in de thuiswedstrijd tegen Rohda ’76. Of er op het eerste veld gevoetbald kan worden is nog maar de vraag. Zowel veld 1 als 2 verkeren in zeer slechte staat en uitwijken naar het kunstgrasveld is zeker niet uitgesloten.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen (Arbeider), Kruiper, Zuurmond, Nagtegaal, Potuyt, Zwijnenburg, Overbeek, Hom, Meijer (Heijkoop), Peltenburg (Adouby).