Schoonhoven 5 sluit derby af met matchwinst.

Perkouw 3

Schoonhoven 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

1 februari 2014 12:30

In Berkenwoude werd de wedstrijd gespeeld tussen Perkouw 3 en Schoonhoven 5.

De beginfase was wel voor Schoonhoven, maar het kon niet echt gevaarlijk worden. De thuisclub kwam geheel tegen de verhouding in toch op voorsprong. Perkouw scoorde door een zondagsschot, die strak in de winkelhaak (kruising) vloog, de 1-0.

Dat was na een minuut of dertig spelen.

Dat was wel een kleine domper voor Schoonhoven, maar ze hadden toch niet al te lang nodig om de gelijkmaker te maken, want 5 minuten voor rust was het raak. De 1-1, na goed doorjagen van Brahm Aklalouch, was een echte spitsengoal van Bas Scheer, die tevens ook voor de ruststand zorgde.

In de rust hadden vaste supporters van het 5e, Ferry de Kruyf en ik, nog een leuk gesprek met de goed leidende scheidsrechter, die ook na rust op geen fout te betrappen viel.

Na de pauze was het Schoonhoven dat Perkouw bij de strot greep, en vrij snel op 1-3 voor stond, de 1-2 was na de assist van aanstaand vader Jeroen Heeringa, goed ingekopt door Michiel Rijneveld alias Prins Pils. (Hij kreeg die bijnaam omdat hij de avond voor de wedstrijd flink wat pilsjes op had.)

De 1-3 en de 1-4 waren voor Jeroen Heeringa, waaraan je niet kon zien dat hij bijna vader word. Bij de 1-4 was het eindelijk een keer Stefan van Vugt die de assist gaf. Hij speelde net als Arend de Winter, Bas Scheer en Reinier van Wijngaarden een prima wedstrijd.
Ongeveer 10 minuten voor tijd werd het 1-5 door een eigen goal. De lange bal die Arend de Winter gaf werd terug gespeeld door hun laatste man en de keeper schoot over de bal heen.

Het slotakkoord was weer voor degene die de score voor Schoonhoven opende, Bas Scheer met een intikker. Het bleef bij 1-6.

Schoonhoven blijft door de zege bovenin meedoen, en het ontvangt volgende week Jodan Boys dat virtueel derde staat, mede doordat ze 2 wedstrijden minder hebben gespeeld, aftrap 15:00. En ik hoop dat velen clubs een voorbeeld nemen aan de scheidsrechter van vandaag!

Rick Winkel