Schoonhoven 5 wint gemakkelijk van concurrent Gouda 6

Gouda 6

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

8 maart 2014 14:30

Zaterdagmiddag om 14:30 was het dan zover, na een soort van extra winterstop van 4 weken, trad Schoonhoven 5 weer eens aan. Dit keer voor een topper tegen de nummer 2, voorafgaand aan het duel.

De eerste 20, 25 minuten begonnen onwennig, zonder echte kansen. Veel slordigheden over en weer.
Na die lange openingsfase van aftasten was het Schoonhoven dat als eerste kon JUICHEN!!
Want in 10 minuten tijd liep Schoonhoven uit naar 3-0. De 1-0 was van Marco Stijnman, die goed werd vrijgespeeld.
Uit een vrije trap van Steven (stibbel) de Jong was het Brahim Aklalouch die de 2-0 binnen liep.
Schoonhoven verzilverde alle kansen die het kreeg op dat moment.
Dat bewees Steven de Jong met een prachtige solo, die hijj doeltreffend afrondde.
We dachten met 3-0 te kunnen rusten, maar Gouda redde de eer, ook omdat de Schoonhoven keeper weggleed op het moment dat Gouda een vrije trap nam. De ruststand was 3-1

Met het scenario van een week eerder wist Schoonhoven dat het ook na de rust goed compact moest blijven spelen, want Gouda heeft vorige week vanuit een 0-3 ruststand toch nog met 4-3 gewonnen van de koploper.
Tot dezelfde Houdini-act waren ze deze zaterdag niet in staat. Mede omdat de Schoonhovense defensie goed compact bleef spelen, met als uitblinkers, Daniel Heeringa en Arend de Winter.
Waar Gouda het wel probeerde lukte het Gouda maar zelden om gevaarlijk te worden.
Toen de krachten bij de bezoekers op waren kon Schoonhoven de marge uitbreiden naar uiteindelijk 5-1.
Marco Stijnman bracht de 4-1 op de borden na een mooie solo.
Achteraf mede omdat er op lager niveau doorgewisseld mag worden, noemde trainer/coach Gerard van der Hek het weer inbrengen van Marco Stijnman in plaats van een gouden wissel, een rode wissel, vanwege Marco's haarkleur.
De 5-1 werd gemaakt door Stefan van Vugt, die eerst nog een strafschop miste maar de rebound in schoot.

Door de zege staat Schoonhoven nu 2e. En heeft het nog 5 thuiswedstrijden en 2 uitwedstrijd voor de boeg. Onder die thuisduels zit ook nog de confrontatie met koploper Sportlust.

Rick Winkel