Schoonhoven deelt de punten met Gouda

Schoonhoven 1

Gouda 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

5 april 2014 15:00

Korbee, D.J.M.

Op eigen veld heeft Schoonhoven een puntje overgehouden aan het duel met Gouda. In 90 minuten wisten beide ploegen niet tot scoren te komen. Op basis van 90 minuten voetballen een terechte uitslag. Door de puntendeling is Schoonhoven allesbehalve al veilig en de komende weken zullen er dan ook echt nog de nodige punten behaald moeten worden.

Na de teleurstellende nederlaag tegen Floreant van 2 weken geleden mocht Schoonhoven op eigen veld deze vervelende nasmaak wegspoelen. Schoonhoven begon goed aan het duel met Gouda en zette goed druk op de Goudse defensie. Dit leverde direct gevaar op en leverde zelfs een doelpunt op, maar deze treffer werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Aan de andere kant kwam Gouda er in de 5e minuut razendsnel uit in de counter. Dit leverde groot gevaar op voor het doel van Remy van Cappellen, maar ook deze situatie werd wegens buitenspel afgefloten.

Naarmate de eerste helft vorderde bleven beide ploegen aan elkaar gewaard. Zoals eigenlijk het gehele seizoen al, worstelde Schoonhoven vooral tegen zichzelf. De ploeg vergeet al wekenlang te voetballen en het spel is dan ook zwak. Gouda bleef in deze fase eenvoudig overeind. Gouda zou in de eerste helft nog eenmaal echt gevaarlijk worden, maar een schot werd door Van Cappellen gekeerd en weggewerkt door Hayo Nagtegaal.

In de tweede helft werd het spel er niet beter op. Beide ploegen hadden de punten hard nodig en voetbalde vooral om niet te verliezen. Schoonhoven kreeg via Wim Overbeek de grootste kans om tot score te komen. Het was Redouan Adouby die na een goede actie aan de linkerkant van het veld Wim Overbeek vrij voor het doel zetten, echter de kopbal van Overbeek ging net naast. Aan de andere kant was het oppassen voor Schoonhoven, hoewel grote kansen voor Gouda uitbleven was het wel dreigend. Met name aan de snelle Tom Hoogstraten had de Schoonhovense defensie haar handen vol.

In de laatste minuten van het duel leek Schoonhoven alsnog met de overwinning aan de haal te gaan. Het was Kelvin Potuyt die Rogier Peltenburg vrij voor de Goudse doelman zette, maar ook Peltenburg kreeg het bal niet tegen de touwen en zag zijn inzet net naast verdwijnen. Schoonhoven blijft op de 9e plaats staan en heeft met nog 4 wedstrijden te spelen slechts 4 punten voorsprong de nummer 12 Victoria ’04. Hopelijk laat Schoonhoven het niet zover komen.

Volgende week wederom een zeer lastige wedstrijd. Dan gaat Schoonhoven op bezoek in Rotterdam om te spelen tegen FC Maense.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen, Kruiper, Zuurmond (Zwijnenbrug), Nagtegaal (Kruisselbrink), Berendsen, Overbeek (Peltenburg), Meijer, Hom, Potuyt, Adouby