Schoonhoven wint uitduel bij DCV

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

3 mei 2014 14:30

Gomes, A.

In Krimpen a/d IJssel heeft Schoonhoven 3 punten weten te behalen tegen de nr. 2 van de ranglijst DCV. Waar Schoonhoven dit seizoen moeilijk scoort, had het in deze wedstrijd aan één kans genoeg om het duel te beslissen. Het was Rogier Peltenburg die zijn maatje Wim Overbeek perfect bediende en met een rake kopbal besliste Overbeek het duel.

DCV had nog een theoretische kans op de titel, maar dan moest alles meezitten voor de Krimpenaren. Dat men er nog in bij DCV geloofde straalde er niet van af. De thuisploeg begon nog wel goed aan de wedstrijd en maakte het de Schoonhovense defensie lastig. Echter, tot uitgespeelde kansen leidde dit niet. Aan de andere kant kon Schoonhoven ook weinig gevaar stichten en zo kabbelde de eerste helft voort. Met een 0-0 stand gingen beide ploegen aan de thee.

De tweede helft was het DCV met het balbezit en Schoonhoven loerend op de counter. DCV kreeg veel hoekschoppen te nemen, maar Schoonhoven verdedigde uitstekend en wist het achterin dicht te houden. Bij één van de uitvallen was het uiteindelijk Schoonhoven dat de leiding nam. Rogier Peltenburg kon aan de linkerkant van het veld goed doorkomen en met een fijne voorzet bediende hij Wim Overbeek. Overbeek kopte hard binnen en liet Schoonhoven juichen.

DCV zou nog aanzetten, maar doelman van Schoonhoven en voormalig speler van DCV, Remi van Cappellen, zou zich niet meer laten verrassen. Zo kon Schoonhoven 3 punten bijschrijven en steeg het naar de 7e plaats. Zo lijkt Schoonhoven het seizoen toch nog met opgeheven hoofd te kunnen gaan afsluiten.

Volgende speelt Schoonhoven de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Op eigen veld treft het dan Berkel. 3 dagen later, op 13 mei, reist de ploeg van Bert Potuyt af naar Ridderkerk om in de kwartfinale van de Rotterdam Rijnmond cup te spelen tegen hoofdklasser RVVH.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen (Arbeider), Kruiper, Zuurmond, Zwijnenburg (Nagtegaal), Berendsen, Overbeek, Meijer, Peltenburg, Potuyt (Hom) en Adouby.