Schoonhoven 5 gaat goed voetballend en strijdend ten onder tegen Oudewater 5

Schoonhoven 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

11 oktober 2014 15:00

Vandaag stond de topper in de 7e klasse op het programma tussen nummer 1 Oudewater 5 tegen nummer 2 Schoonhoven 5.

Beide ploegen begonnen vol energie aan de wedstrijd, maar Schoonhoven kreeg al snel grip op de wedstrijd en combineerde goed, maar had de pech dat Oudewater een keeper van ongeveer 2 meter in de goal had staan, anders had het zeker weten al  0-1 of 0-2 gestaan.

Helaas vielen die niet en was het geheel tegen de verhouding in de thuisclub die de leiding nam. Schoonhoven bleef door voetballen en had ook een strafschop verdiend, maar de scheidsrechter was helaas een andere mening toebedeeld. Een minuut of 5 voor de rust maakte Marco Stijnman de verdiende gelijkmaker. Na een goede aanval en een mooie voorzet van Robin Vrieselaar schoof Marco Stijnman de bal rustig in de verre hoek binnen. 1-1 was ook de ruststand.

Schoonhoven ging aanvankelijk ook de 2e helft gewoon door waar het voor rust al mee bezig was. Goed verzorgd spelen. Totdat de scheidsrechter de beslissing nam om na de 2-1 van Oudewater geen kijkje te nemen bij de keeper van Schoonhoven die bloed uit zijn mond had lopen. Na de 2-1 was Schoonhoven de kluts even kwijt, maar pakte wel de draad weer op. Helaas mocht het niet deren en bleef het 2-1. Een heel groot pluspunt was dat de defensie nauwelijks wat weggaf, en constant de rust had de voetballende oplossing te bedenken.

Hierdoor staat Schoonhoven nu 4e. Maar ik weet zeker als dit positiespel blijft en de rust die er vandaag in het spel zat komen de goals en de punten vanzelf. Helaas schitterde vandaag wel een drietal door afwezigheid, omdat een (interland) weekendje Londen belangrijker was dan hun team.

Rick Winkel