Schoonhoven boekt heerlijke overwinning op koploper Sleeuwijk

Schoonhoven 1

Sleeuwijk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 november 2014 14:30

Cakir, B.

Schoonhoven heeft goede zaken gedaan in het duel met koploper Sleeuwijk. Vanaf de eerste minuut was Schoonhoven de bovenliggende partij en legde het een heerlijke wedstrijd op de mat. De winnaar van de eerste periode kwam er niet aan te pas en Schoonhoven won verdiend met 3-0
Ondanks de goede serie die Schoonhoven had neergezet was er toch twijfel in de Zilverstad. Naast Jan Willem Schep en Rogier Peltenburg die al voor langere tijd aan de kant staan, waren ook aanvoerder Erik Zuurmond en Joost Hagoort niet inzetbaar vanwege blessures. Het was dus puzzelen voor trainer Wim Eilander en het was afwachten hoe de vervangers het er van af zouden brengen. Maar al snel bleek dat de oefenmeester zich daar geen zorgen over hoefde te maken. Schoonhoven was van begin af aan heer en meester en liet er weinig twijfel bestaan dat de 3 punten in eigen huis zouden blijven

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Wel was het Schoonhoven dat feller uit de starblokken kwam. Met name de buitenspelers Wim Overbeek en Pieter Meijer speelden een sterke 1e helft en maakten het hun tegenstanders lastig. Sleeuwijk dat een week eerder beslag legde op de 1e periode kon niet gevaarlijk worden en zo nam Schoonhoven meer en meer het initiatief. Dit zou uiteindelijk leiden tot een voorsprong. Een mooie voorzet vanaf de rechterkant van het veld werd tegendraads binnengekopt door Pieter Meijer. Hoewel Meijer de bal niet helemaal goed op zijn hoofd kreeg was de doelman van Sleeuwijk kansloos.

Na de openingstreffer gingen de gasten op zoek naar de gelijkmaker, maar de overtuiging ontbrak. Sleeuwijk kreeg nog wel een grote kans op de gelijkmaker. Maar het schot van de Sleeuwijk spits was slap en kenmerkend voor het optreden van de koploper deze middag. Met een bal op de lat en een fantastisch schot van Rob Arbeider op de vuisten van de doelman kreeg Schoonhoven niet wat het verdiende, en dat was een 2e doelpunt voor rust.

Na rust was het Sleeuwijk dat even aanzette, maar de overtuiging ontbrak bij de bezoekers. Schoonhoven speelde met passie en dat leverde ook al snel een 2e doelpunt op. Kelvin Potuyt bracht de bal voor het doel en het was Tim van der Bogert die sneller bij de bal was dan de doelman. Met een bekeken kopbal kopte hij de bal over de keeper in het lege doel. Sleeuwijk ging alles op alles spelen, maar het lukte niet om het Schoonhoven echt lastig te maken. Tweemaal was het dichtbij een doelpunt, maar het was de doelman van Schoonhoven Remi van Cappellen die tot twee keer toe alert reageerde. Uiteindelijk was het Tim van der Bogert die met zijn 2e treffer van de middag de eindstand op 3-0 bepaalde. Van der Bogert deed dit op aangeven van de ingevallen Paul Hom.

Zo boekte Schoonhoven een belangrijke overwinning en rukte het op van de 4e naar de 2e plaats. Het staat slechts 1 puntje achter op de koploper en op de volgende tegenstander Altena. Volgende week is er een inhaalweekend en speelt Schoonhoven een oefenwedstrijd tegen 1e-klasser DSO uit Zoetermeer. Een week later gaat het op bezoek bij de nieuwe koploper Altena. Hopelijk kan Schoonhoven de goede lijn voortzetten en weet het ook Altena verslaan.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Kruijsselbrink, M. Kruiper, Berendsen,Arbeider, Potuyt (Nagtegaal), Zwijnenburg, Overbeek, Meijer (Hom), Versluijs, Van der Bogert ( T. Kruiper).