Schoonhoven gelukkigste in strijd met Heukelum

Schoonhoven 1

Heukelum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

29 november 2014 14:30

Verreijt, A.A. J..M.

Schoonhoven gelukkigste in strijd met Heukelum Met een 2-1 overwinning op directe concurrent Heukelum heeft Schoonhoven uitstekende zaken gedaan in de top van het klassement. Door de overwinning steeg Schoonhoven naar de 2e plaats. Voor Schoonhoven waren Kelvin Potuyt en Jan Willem Schep de doelpuntenmakers.

Na de overwinning op Sleeuwijk (3-0) en het gelijkspel tegen Altena (3-3), was Heukelum de 3e wedstrijd op rij tegen één van de titelkandidaten. Het zou een gelijk opgaande strijd worden waarin Schoonhoven uiteindelijk aan het langste eind trok. Net als een week eerder tegen Altena begon Schoonhoven prima aan de wedstrijd. Heukelum liet Schoonhoven het spel maken en loerde zelf op de counter. Het leverde voor Schoonhoven een aantal mogelijkheden op. Pieter Meijer zag een schot voorlangs gaan en Jan Willem Schep trof met een hard schot de lat. Het was duidelijk dat de kracht van de gasten voorin lag, maar tot grote kansen kwam Heukelum in het eerste half uur niet.

Het zou Schoonhoven zijn dat in 35e minuut op voorsprong kwam. Kelvin Potuyt ontfermde zich over een vrije trap op 18 meter van het doel. Hij zag de muur en de keeper niet goed opgesteld staan en met een bekeken trap zette hij Schoonhoven op 1-0. Lang kon de ploeg van Wim Eilander niet van de voorsprong genieten. Heukelum kwam er na tegendoelpunt een aantal maal gevaarlijk uit en nog voor rust werd de 1-1 binnen geschoten. Een tegenvaller voor Schoonhoven en met een gelijk stand gingen beide ploegen aan de thee.

In de 2e helft begon Schoonhoven uiterst zwak. Het was Heukelum dat de bovenliggende partij was en Remi van Cappellen die aantal keer handelend moest optreden. Op het moment dat er eerder een doelpunt van Heukelum dan voor Schoonhoven in de lucht hing, was het Jan Willem Schep die het verschil maakte. Op aangeven van Rogier Peltenburg aarzelde Schep geen moment en schoot hij hard diagonaal binnen.

Na de treffer van Schep werd het een open wedstrijd waarin Schoonhoven alles op alles moest zetten op de voorsprong te behouden. Heukelum kreeg kansen op de gelijkmaker, maar of Remi van Cappellen stond in de weg of er werd slecht afgerond. Aan de andere kant ging Schoonhoven slecht met de geboden ruimte om en wist ook niet meer tot scoren te komen.

Zo eindigde het duel in een 2-1 overwinning voor Schoonhoven. Een heerlijke overwinning voor Schoonhoven, maar deze kwam zeker niet eenvoudig tot stand. Door het verrassende gelijkspel van koploper Altena tegen hekkensluiter Peursum klom Schoonhoven op naar de 2e plaats op de ranglijst. Voor de winterstop speelt Schoonhoven nog 2 wedstrijden. Volgende speelt Schoonhoven uit tegen het goed presterende Arkel. Een week later komt VVAC op bezoek in de Zilverstad. Schoonhoven zal er alles aan doen om de maximale score te behalen. Mocht het slagen in deze missie, dan staat men er halverwege goed voor.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Hagoort, Kruiper, Berendsen, Arbeider, Potuyt, Zwijnenburg (Kruisselbrink), Peltenburg , (Van der Bogert), Versluijs, Schep (Overbeek) en Meijer