Wedstrijd Arkel - Schoonhoven in 47e minuut gestaakt

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

6 december 2014 14:30

Wirken, B.M.R.J.

De wedstrijd tussen Arkel en Schoonhoven heeft het einde niet gehaald. Scheidsrechter Wirken liep in de 47e minuut van de wedstrijd een kuitblessure op en kon niet verder. Een vervanger was niet op het sportpark aanwezig en zo konden beide ploegen bij een 1-1 stand gaan douchen.

Vooraf werd een lastig duel verwacht. Als promovendus presteert Arkel prima en met name in de thuiswedstrijden worden goede resultaten geboekt. Het bleek ook een lastige wedstrijd te zijn voor Schoonhoven. Arkel legde veel strijd in de wedstrijd en probeerde met voornamelijk lange ballen de spitsen te bereiken. Schoonhoven vergat te voetballen en ging mee in het spelletje van Arkel en dat is nou net niet waar de kracht ligt van het elftal van Wim Eilander.

Toch leek er aanvankelijk weinig aan de hand. Hoewel Schoonhoven zeer matig voetbal liet zien kwam het op voorsprong. Het was Wim Overbeek die goed druk zette waardoor de bal knullig verspeeld werd door de Arkel defensie. Het was Rogier Peltenburg die vervolgens knap afrondde. Niet voor het eerst in de laatste wedstrijd kon Schoonhoven de voorsprong niet lang behouden. 5 minuten later werd de gelijkmaker binnengeschoten. Bij een voorzet reageerden de Schoonhovense verdedigers niet alert en was het Arkel speler Van Assendorp die de bal achter Remi van Cappellen schoot. Tot aan de rust bleef het rommelig voetbal en zou er niet meer gescoord worden.

De tweede helft duurde zoals bekend slechts 2 minuten. Het was scheidsrechter Wirken die naar zijn kuit greep en niet meer verder kon. Met een 1-1 stand en nog 43 minuten te spelen werd de wedstrijd gestaakt. Naar verwachting zal de wedstrijd op 20 december uitgespeeld worden.

A.s. zaterdag staat er een thuiswedstrijd tegen VVAC op het programma. De Ottolanders wonnen afgelopen zaterdag de derby tegen Groot-Ammers met 1-0 en zullen ongetwijfeld ook Schoonhoven aan de zegekar willen binden. Aan Schoonhoven de taak om de 4e overwinning op rij in eigen huis te boeken. Slaagt het daarin dan staat het elftal er goed bij als de winterstop wordt ingegaan. Maar zover is het nog lang niet. Eerst zal er 90 minuten moeten worden gestreden voor een goed resultaat.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Hagoort, Kruiper, Berendsen, Arbeider, Potuyt, Overbeek, Zwijnenburg Peltenburg, Versluijs en Meijer.