Schoonhoven 5 wint gemakkelijk bij DSO 15 met 0-4.

DSO 15

Schoonhoven 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

14 maart 2015 13:00

Zaterdag stond in Zoetermeer de wedstrijd tussen DSO 15 en Schoonhoven 5 op het programma.

Op een winderig en koud sportcomplex DSS was vanaf het begin duidelijk dat het een eenrichtingswedstrijd zou worden. Binnen 3 minuten was de eerste gevaarlijke doelpoging al een feit. Stefen van Vugt wist van grote afstand de kruising te raken. Dat was het startsein voor de snelste 0-4 voorsprong die ik ooit gezien heb, want die stand stond na 20 minuten al op het bord. Amine Salaheddine kroonde zich tot man of the match. Hij was betrokken bij alle vier de goals. Hij maakte uit goede hoekschoppen van Hoessein el Karroum en 2x Steven de Jong de 0-1 0-2 en de 0-4. Bij de 0-3 van Hoessein el Karroum gaf hij de assist. Ook na de 0-4 bleef Schoonhoven kansen creëren, maar had vaak pech. Vooral Brahim Aklalouch was sloridig in de afronding, dat terwijl hij juist vaak wel die rust heeft.

Schoonhoven ging ook na rust o pzoek naar meer goals. Alleen net als de laatste 25 minuten voor rust was de afwerking slordig, en werd de eindpass ook minder nauwkeurig.
Had Schoonhoven keeper Moid Obaidi dan helemaal niks te doen? Op een schot halverwege de 2e helft na niet nee.
Door deze overwinning staat Schoonhoven 2e, wel een straatlengte achter op koploper Soccer Boys, waar Schoonhoven komende zaterdag op bezoek mag gaan.
Mocht Schoonhoven dat duel winnen komen ze op 5 punten. Maar de uitslag van zaterdag van Soccer Boys doet anders vermoeden. Soccer boys won met 7-1 van Oudewater dat voor het weekend nog 2e stond.

Rick Winkel