Schoonhoven verzuimt te winnen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 7 nacompetitie

16 mei 2015 14:30

Hoogdalem, C.A van

In de eerste nacompetitiewedstrijd tegen BVV den Bosch heeft Schoonhoven nagelaten zichzelf een goede uitgangspositie te verschaffen voor de return. Kansen kreeg de ploeg van Wim Eilander zeker, maar het vizier stond niet op scherp. Het elftal zal volgende week vol aan de bak moeten om de finale van de nacompetitie te bereiken en kans te behouden op de 2e klasse.

Na de zeperd vorige week tegen Heukelum (5-1 verlies) was het spannend hoe het elftal zich zou houden in de tweestrijd met BVV den Bosch. Door de vele blessures was het vooraf even puzzelen voor Wim Eilander. Mimoun Aklalouch nam plaats in de spits en Daan Teunissen verving de vorige week geblesseerd geraakte Rob den Besten.

Door de vele wijzigingen en de spanning begon Schoonhoven nerveus aan de wedstrijd, maar in vergelijking met een week eerder was de strijdlust terug. In de beginfase waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. De eerste kans was voor de bezoekers. De spits kon alleen richting doelman Van Cappellen gaan, maar werd bijtijds ingehaald door Daan Teunissen. De spits kwam in botsing met de Schoonhovenaar en moest geblesseerd het veld verlaten.

Na de slordige beginfase kreeg Schoonhoven meer grip op de tegenstander. Dit leverde een grote kans op voor Joost Hagoort. De rechtsbuiten kon de bal van dichtbij binnenkoppen op aangeven Mart Zwijnenburg. Maar de kopbal miste richting en het gevaar voor BVV den Bosch was geweken. Niet veel later was het de beurt aan BVV den Bosch. Een vrije schotkans werd hoog overgeschoten.

In het eerste half uur van de wedstrijd werd veel strijd werd geleverd, maar verliep sportief. Met een domme actie deed een BVV den Bosch speler zijn team tekort. Binnen 5 minuten kreeg hij tweemaal de gele kaart voorgehouden en kon vertrekken met rood. Twee terechte gele kaarten na snoeiharde tackels. Na de rode kaart werd het eenrichtingsverkeer richting het doel van BVV den Bosch.

In de tweede helft leek Schoonhoven snel op voorsprong te komen. Pieter Meijer die het net dit seizoen zo makkelijk weet te vinden kon van dichtbij binnenschieten, maar raakte de bal verkeerd waardoor het een eenvoudige prooi werd voor de doelman. Het ontbrak Schoonhoven aan echte overtuiging om de wedstrijd te winnen, toch kreeg de ploeg een aantal riante mogelijkheden. Hayo Nagtegaal produceerde een vlammend schot die uiteen spatte op de lat. Niet veel later kopte Pieter Meijer op de lat.

Voor BVV den Bosch was het voornamelijk tegenhouden in de tweede helft. Toch had het in de slotfase nog twee levensgrote kansen om met een overwinning huiswaarts te keren. Eerst werd een kopbal gekeerd door Remi van Cappellen en niet veel later moest hij handelend optreden op een schot. Gelukkig bleef Schoonhoven een tegengoal bespaard. De toeschouwers bleven hopen op een doelpunt voor Schoonhoven, maar deze zou niet meer vallen.

Met een 0-0 stand beginnen beide ploegen volgende week aan het 2e deel van deze confrontatie. Het wordt een zwaar karwei met het thuisvoordeel voor BVV den Bosch. Toch zal het geloof er zeker zijn bij Schoonhoven. De winnaar tussen Schoonhoven en BVV den Bosch zal gaan spelen tegen de winnaar van Unitas en SSC ’55. Het eerste duel in Gorinchem werd met 2-1 gewonnen door SSC ’55.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider, Kruiper, Teunissen (J. Nagtegaal), Zwijnenburg, Potuyt, H. Nagtegaal, Hagoort (Hom), Aklalouch (De Vries), Versluijs en Meijer.