Schoonhoven boekt tweede thuis overwinning

Schoonhoven 1

Zwervers, IJVV de 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

19 september 2015 15:00

Gommans, T.

Afgelopen zaterdag won VVS met 3-1 van IJVV De Zwervers uit Rotterdam en boekte daarmee de tweede thuis overwinning. Daan Teunissen, Arie Versluis en Julien Buijs waren trefzeker voor de zilverstedelingen.

Na het verlies vorige week tegen Perkouw was het voor VVS trainer Wim Eilander zaak om zijn ploeg weer scherp te krijgen voor de wedstrijd tegen IJVV De Zwervers. Om bij de kop van het klassement mee te blijven doen moest er gewonnen worden. Waar de blauw witten het vorige week vooral op strijdlust lieten afweten, was dat deze week duidelijk wel aanwezig en VVS beloonde zichzelf door met 3-1 te winnen. Trainer Wim Eilander kon helaas nog steeds niet beschikken over Willem Paul van der Heijden en ook Hayo Nagtegaal was niet beschikbaar vanwege een liesblessure. Rogier Peltenburg was wel weer van de partij. Na langdurig blessureleed stond hij afgelopen zaterdag voor het eerst weer in de basis.

VVS begon niet goed aan de wedstrijd en kwam al snel op een 0-1 achterstand. IJVV De Zwervers was met aanvallende intenties naar de Zilverstad afgereisd en liet dat in de beginfase duidelijk merken. De ploeg uit Rotterdam beschikt over goede buitenspelers die een plaag waren voor de links- en rechtsback van VVS. Na 10 minuten spelen mocht IJVV De Zwervers ter hoogte van de zestien meter ingooien. Door een dekkings fout van Leroy Hartmann kon een aanvaller van IJVV De Zwervers vrij door naar het doel van VVS doelman Sjef van Vugt. De bal werd teruggelegd en werd daarna via paal, lat en een VVS speler in het doel gewerkt en VVS kwam daardoor al snel op achterstand. VVS raakte niet van slag en creëerde een aantal goede mogelijkheden. Zo kon Farouk el Kadiri alleen op de keeper af maar zijn geplaatste bal belandde aan de verkeerde kant van de paal. In de 41e minuut was het wel raak. Na een mooie individuele actie van Julien Buijs kon Daan Teunissen de afgemeten voorzet in het Rotterdamse doel werken en daarmee bracht hij de stand op 1-1. Nog voor rust werd het 2-1 voor VVS. Rogier Peltenburg stuurde met een schitterende steekbal Farouk el Kadiri de diepte in en de buitenspeler hield daarna goed overzicht en gaf een mooie voorzet op de inlopende Arie Versluis die daarmee de ruststand op 2-1 bracht.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde als in de eerste helft. Beide ploegen speelden voor de overwinning en daardoor ging het spel op en neer. In de 58e min was het VVS dat opnieuw scoorde. De van de A1 overgekomen Julien Buijs tekende alweer voor zijn 3e treffer van dit seizoen. Na een langs pass viel de bal tussen de spits en de keeper in. Buijs was eerder bij de bal en kon deze langs de doelman van IJVV De Zwervers schuiven. Na de 3-1 bleef IJVV de Zwervers spelen voor een goed resultaat en kwam meerdere malen dreigend voor het doel van Sjef van Vugt. De VVS doelman hield zijn doel echter schoon in het restant van de wedstrijd. Bijna was er nog wel een droomdebuut voor A1 speler Ayoub Elkasimi. Elkasimi stond geen halve minuut in het veld toen hij de bal in de voeten geschoten kreeg van de doelman van IJVV De Zwervers. Hij had het vizier echter nog niet op scherp staan want zijn schot ging helaas voor hem en VVS naast de goal. Na 90 minuten spelen stond er uiteindelijk een 3-1 op het scorebord en daarmee boekte VVS de tweede overwinning in 3 wedstrijden en nestelde zich daarmee op een 2e plaats op de ranglijst.

Na het verlies van vorige week heeft VVS zich dus goed herpakt en hopelijk kan dat doorgetrokken worden naar de volgende wedstrijd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen s’Gravendeel op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportcomplex De Trekdam in s’Gravendeel.

Opstelling VVS: Van Vugt, Hartmann, Kruiper, J. Nagtegaal, Arbeider (De Vries), Potuyt (Meijer), El Kadiri, Teunissen, Buijs, Versluis, Peltenburg (Elkasimi).