Effectief Schoonhoven wint van EBOH

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

17 oktober 2015 14:30

Hooijer, M.

VVS heeft afgelopen zaterdag een 1-3 overwinning behaald op EBOH. De ploeg van trainer Wim Eilander had niet veel kansen om de overwinning binnen te slepen. Voor VVS waren Pieter Meijer (2x) en Rogier Peltenburg de doelpuntenmakers. Door deze overwinning maakt VVS een sprong op de ranglijst naar een 3e plaats.

Afgelopen zaterdag moest VVS afreizen naar Dordrecht voor de uitwedstrijd tegen EBOH. Het werd een wedstrijd waaruit geconcludeerd kon worden dat VVS uiterst effectief met de kansen omging. Dit in tegenstelling tot EBOH. In de eerste helft wist VVS al een 0-3 voorsprong te nemen. De ploeg uit de zilverstad het hier ook maar 3 kansen voor nodig. Na 6 minuten spelen was het al raak. Het was Rogier Peltenburg die vanaf de rechterkant de zestienmeter binnen kon dringen door zijn directe tegenstander te passeren. Vanaf de achterlijn legde hij de bal vervolgens terug op de vrijstaande Pieter Meijer die de bal enigszins fortuinlijk achter de Dordtse doelman kon werken. Na de 0-1 was het EBOH wat het heft in handen nam. EBOH had veelvuldig balbezit en was grotendeels op de helft van VVS te vinden. De ploeg van trainer Houssin Youri beschikt over zeer goede buitenspelers die de backs van VVS regelmatig de baas waren. Gelukkig voor VVS heeft het een doelman die in een uitstekende vorm steekt. Met een aantal goede reddingen hield doelman Sjef van Vugt zijn ploeg op de been. Waar EBOH de kansen niet benutte, deed VVS dat wel. Na 20 minuten spelen was het opnieuw Pieter Meijer die met een schitterende treffer voor de 0-2 zorgde. Vanaf de zijkant van de zestienmeter schoot hij de bal over de EBOH doelman in de verre hoek. Het spelbeeld veranderde na de 0-2 niet. EBOH bleef aandringen en de VVS defensie, onder leiding van Marc Kruiper, deed er alles aan om een doelpunt te voorkomen. Dit lukte uiteindelijk ook in de eerste helft. Het werd zelfs nog mooier voor de blauw-witten. In de 44e minuut wist Rogier Peltenburg zich langs 4 verdedigers te spelen om daarna de bal achter de doelman te werken met een lobje en bepaalde daarmee de ruststand op 0-3.

Na rust was er geen ander spelbeeld dan in de eerste helft. Vanaf de eerste minuut in de tweede helft was het EBOH wat de wedstrijd bepaalde en dat resulteerde direct in twee goede mogelijkheden. Maar net als in de eerste helft hadden de EBOH aanvallers het vizier niet op scherp staan. Naarmate de tweede helft vorderde kwam VVS ook nog een aantal keren voor het doel van EBOH. Invaller Segio Jongbloed kreeg nog de grootste kans op een doelpunt. Hij was zijn tegenstanders de baas en kon richting het doel EBOH. Helaas was zijn afronding niet goed en daarmee bleef het 0-3. Uiteindelijk werd het toch nog wel 1-3. In de 88e minuut moest doelman Sjef van Vugt toch een keer de bal uit het net halen. Van Vugt wist een geplaatst schot vanaf de zestien meter niet te keren en daardoor wist EBOH dan toch eindelijk een keer te scoren. Na de 1-3 werd er niet meer gescoord en pakte VVS de overwinning en daarmee 3 belangrijke punten.

Door de overwinning op EBOH stijgt VVS op de ranglijst naar plek drie en nestelt het zich aan kop van het klassement. De volgende competitie wedstrijd is over 2 weken. Dan speelt VVS een thuiswedstrijd tegen NSVV. De ploeg uit Numansdorp bezet momenteel de vierde positie op de ranglijst met 1 punt achter op VVS. NSVV heeft echter nog wel een wedstrijd in te halen. Volgende week neemt NSVV het op tegen SSS uit Klaaswaal.

Aankomende dinsdag speelt VVS om 20.00 uur in Rumpt tegen Rhelico om de Regio-Voetbal Cup. Zaterdag 24 oktober speelt VVS om 14.30 uur een thuiswedstrijd voor de KNVB beker tegen Rijnmond Hoogvliet Sport en dan op 27 oktober is Xerxes/DZB (zon) de tegenstander in de Voetbal-Rijnmond Cup. VVS speelt dan om 20.00 uur een uitwedstrijd in Rotterdam.

Opstelling: Sjef van Vugt, Leroy Hartmann, Marc Kruiper, Jorn Nagtegaal (Ruben Koudstaal), Rob Arbeider (Julian van Schaik), Kelvin Potuyt, Rogier Peltenburg, Daan Teunissen, Julien Buijs, Arie Versluis (Sergio Jongbloed), Pieter Meijer.