Opnieuw een nederlaag voor VVS

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

7 november 2015 14:30

Lier, D.

In Rotterdam moest VVS afgelopen zaterdag aantreden tegen de amateurs van Sparta. Na een 0-1 voorsprong door Rogier Peltenburg moest VVS toch weer een nederlaag slikken. Op sportpart Nieuw Terbregge wist Sparta uiteindelijk met 3-1 te winnen. Door deze nederlaag zakt VVS naar plek 9 op de ranglijst.

Na de nederlagen tegen Rijnmond Hoogvliet Sport (Beker) en NSVV wist VVS voor de derde keer op rij niet te winnen. Twee weken geleden stond VVS nog op een mooie 3e plaats. Hoe anders is het twee weken later. Door twee nederlagen is VVS afgezakt naar plaats 9 op de ranglijst en zal het zich voorlopig moeten richten op een plek in de middenmoot.

VVS begon redelijk aan de wedstrijd. De ploeg van trainer Wim Eilander was veelvuldig op de helft van Sparta te vinden maar grote kansen kon het niet creëren. Na ongeveer 15 minuten spelen kwam Sparta beter in het spel en nam het de overhand. Sparta wist dit overwicht wel in kansen om te zetten maar een aantal grote kansen werden om zeep geholpen. Tegen de spelverhouding in was het VVS wat uiteindelijk een voorsprong nam in de eerste helft. In de 35e minuut mocht Kelvin Potuyt een corner nemen. De bal werd door de Sparta verdediging weggewerkt maar de bal kwam opnieuw voor de voeten van Potuyt. Hij speelde de bal daarna af op Rogier Peltenburg die vanaf de zestien meter de bal met een bekeken schot in de verre hoek plaatste, buiten het bereik van de Sparta doelman en zette zijn ploeg daarmee op een 0-1 voorsprong. Dit was uiteindelijk ook de ruststand. Voor de rust was er helaas nog wel een tegenvaller voor VVS. Linksback Matjeu van Arkel moest met een liesblessure vroegtijdig het veld verlaten. Sergio Jongbloed was zijn vervanger.

Na rust was het Sparta die direct na rust het initiatief nam. De rechtsbuiten van de Rotterdammers was regelmatig een plaag voor de Schoonhovense verdediging. Sparta creëerde een aantal mogelijkheden maar deze werden niet verzilverd. Halverwege de 2e helft kreeg VVS de kans om de scoren te verdubbelen. Na een aanval vanaf de zijkant was het Rogier Peltenburg die zijn schot gekeerd zag worden door de Sparta doelman. In de rebound had Pieter Meijer daarna de bal voor het inschieten maar hij schoot de bal ook op de Sparta doelman. Vervolgens was het opnieuw Rogier Peltenburg die het klusje kon klaren maar opnieuw was de Rotterdamse sluitpost een sta in de weg en een corner was het resultaat. VVS liet de kans om de wedstrijd te beslissen dus liggen en voor de derde keer dit seizoen wist VVS een 0-1 voorsprong niet te verdedigen. Sparta kwam in de 70e min uiteindelijk op gelijke hoogte. De rechtsbuiten van Sparta kan alleen op doelman Sjef van Vugt af maar wist niet te scoren doordat Van Vugt zijn schot wist te keren. In de rebound wist een vrijstaande Spartaan alsnog de 1-1 binnen te schieten. In de 79e minuut was het opnieuw raak voor Sparta. Een voorzet werd door Kelvin Potuyt ongelukkig in eigen doel gewerkt en VVS kwam daarmee op een 2-1 achterstand. Na de 2-1 ging VVS op zoek naar de gelijkmaker. De ingevallen Willem Paul van der Heijden had in de 89e min de 2-2 op zijn schoen maar zijn schot ging helaas naast het Sparta doel. In de allerlaatste minuut (93e) maakte Sparta uiteindelijk nog 3-1. VVS mocht een corner nemen maar de bal werd een prooi voor de Sparta doelman. Zijn verre trap werd daarna totaal verkeerd ingeschat door Leroy Hartmann waardoor de Sparta aanvaller alleen op Sjef van Vugt af kon gaan. Dit keerde faalde hij niet en hij besliste het duel door de 3-1 binnen te schieten. Er werd daarna niet meer afgetrapt. VVS moest dus opnieuw een nederlaag slikken. Het enige positieve van deze middag was de rentree van Willem Paul van der Heijden. Na een slepende liesblessure, met een operatie als gevolg, is de van Nieuw Lekkerland overgekomen aanvaller weer op de weg terug en maakte hij afgelopen zaterdag weer zijn eerste minuten in het blauw-witte shirt van VVS. Tevens was er nog de invalbeurt van Joris Steverink. De A1 speler mocht een kwartier voor tijd invallen en maakte daarmee zijn debuut voor VVS 1.

VVS verloor dus voor de tweede keer op rij en de zilverstedelingen zullen zich voorlopig moeten gaan richten op een plek in de middenmoot. Na deze twee nederlagen is VVS afgezakt van de 3e naar de 9eplaats op de ranglijst. Volgende week zal VVS het opnemen tegen ZBC’97. De ploeg uit Zwijndrecht staat momenteel op een 2e plaats en VVS zal aan de bak moeten om een goed resultaat te behalen. In tegenstelling tot eerdere thuiswedstrijden word er nu om 14.30 uur afgetrapt op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Sjef van Vugt, Leroy Hartmann, Marc Kruiper, Daan Teunissen, Matjeu van Arkel (Sergio Jongbloed), Kelvin Potuyt (Joris Steverink), Farouk el Kadiri (Willem Paul van der Heijden), Pieter Meijer, Julien Buijs, Arie Versluis, Rogier Peltenburg.

bronvermelding; foto's (met toestemming) van Ed Bulk.

bekijk ook de fotogalerij van de supportervereniging SV-VVS.