Schoonhoven verliest voor de 2e keer dit seizoen van Perkouw

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

23 januari 2016 15:00

Syed, A.

VVS moet serieus gaan uitkijken dat het niet in de gevaren zone voor degradatie komt staan. In de eerste wedstrijd na de winterstop wist VVS opnieuw niet te winnen. Op sportpark het Hofland was rivaal Perkouw opnieuw de sterkste. Na de 4-1 overwinning eerder dit seizoen wist de ploeg uit Berkenwoude VVS opnieuw te verslaan met een 3-1 overwining. Door de nederlaag blijft VVS op een tiende plaats staan.

Vanwege de winterse weersomstandigheden van de laatste week moest er helaas uitgeweken worden naar het kunstgras op veld 2. Het hoofdveld was helaas niet bespeelbaar. Voordat de wedstrijd begon werd er eerst stilgestaan bij het overlijden van jeugd voorzitter Bert de Bruin. De Bruin was 35 jaar werkzaam in verschillende functies binnen de club en hij zal dan ook gemist gaan worden. Met een minuut stilte werd de 70 jarige De Bruin herdacht.

Wim Eilander kon beschikken over een redelijke fitte selectie. Alleen Rob Arbeider moest vanwege een kuitblessure afhalen voor deze wedstrijd. A1 junior Jelle Bakker nam zijn plaats over in de verdediging. Bakker had al eerder meegespeeld bij VVS maar mocht afgelopen zaterdag voor het eerst zijn opwachting maken in de basis elf.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Geen van de beide ploegen kon een overwicht creëren waardoor het spel op en neer ging. Het eerste echte wapenfeit van de wedstrijd was een schot van Schoonhovenaar Moustafa el Hassouni. Vanaf de linkerkant kwam de buitenspeler naar binnen en zijn schot van een meter of 20 ging helaas voorlangs.  Perkouw wist in de eerste 25 minuten ook een aantal keren voor het doel van VVS te komen maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd. In de 26e minuut was het wel raak voor de Berkenwoudenaren. Aanvoerder Jan Smits werd vanaf de linkerkant aangespeeld, omspeelde daarna 2 VVS verdedigers en zag zijn schot achter VVS doelman Sjef van Vugt verdwijnen. Een flinke domper voor de ziverstedelingen die hun uiterste best moesten gaan doen om een nederlaag af te wenden. Echter werd de ploeg van Wim Eilander niet gevaarlijk. Een aantal schoten van buiten het zestienmeter gebied misten richting en verschillende corners werden een prooi voor de Perkouw doelman. Beide ploegen wisten voor rust niet meer scoren en daarmee ging Perkouw met een 0-1 voorsprong de kleedkamer in.

Na rust was er de verwachting dat VVS meer druk zou gaan geven op Perkouw. Willem Paul van der Heijden werd in de spits geposteerd voor meer aanvalskracht. Helaas werd het spel van VVS in de beginfase van de tweede helft er niet beter op. Perkouw was feller in de duels en had daardoor meer balbezit. Dit leidde zelfs tot een 0-2 voorsprong. In de 62e min was het Perkouw spits Harold Vrolijk die vanaf de linkerkant de bal met een mooie schuiver achter doelman Van Vugt schoot. Na de 0-2 leek de wedstrijd gespeeld omdat VVS niet bij machte was om kansen te creëren. In de 65e min was het echter wel raak voor VVS. Een hoge bal werd door de Perkouw doelman en verdediger verkeerd ingeschat waarna VVS aanvaller Rogier Peltenburg er als de kippen bij was om de 1-2 binnen te tikken. Het doelpunt voor VVS leek wel een bevrijding want ineens ging de ploeg wel voetballen en ging het naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Die leek er ook te komen. Vijf minuten na de aansluitingstreffer was het spits Willem Paul van der Heijden die de 2-2 op zijn schoen had. Hij speelde zich in het zestienmeter gebied knap vrij maar helaas, voor het in grote getalen opgekomen publiek, wist hij deze enorme kans niet te benutten. VVS bleef in deze fase de betere ploeg maar op karakter en strijdlijst wist Perkouw de voorsprong vast te houden. In blessuretijd wist Perkouw de score zelfs nog uit te breiden naar 1-3. Het was opnieuw Harold Vrolijk die zijn 2e van de middag wist te maken. Uit een corner wist hij de bal bij de 2e paal binnen te koppen en bepaalde daarmee de eindstand op 1-3.

VVS zal de komende wedstrijden de nodige punten moeten gaan om uit de gevarenzone weg te blijven. Volgende week spelen de Blauw-Witten een belangrijke wedstrijd tegen concurrent YVV De Zwervers. De ploeg uit Rotterdam staat op een elfde plaats en heeft 1 punt minder dan VVS. Daarbij hebben de Rotterdammers nog een wedstrijd tegoed tegen hekkensluiter Swift Boys. VVS trainer Wim Eilander zal zijn ploeg klaar moeten stomen voor deze belangrijke ontmoeting. Uiteraard hebben wij er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Opstelling VVS: Van Vugt, Teunissen, Kruiper, Bakker, Nagtegaal, Versluis, El Kadiri (Potuyt), Meijer (Buijs), Peltenburg, Van der Heijden, El Hassouni.