Schoonhoven wint en pakt drie belangrijke punten

Schoonhoven 1

Gravendeel 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

13 februari 2016 15:00

Korbee, D.J.M.

Na drie competitie wedstrijden zonder overwinning kon VVS afgelopen week eindelijk weer eens als winnaar van het veld stappen. Tegen concurrent ’s-Gravendeel werd een zwaarbevochten 2-1 overwinning behaald. Willem Paul van der Heijden en A-junior Tiago de Vries waren de doelpuntenmakers voor VVS.

Afgelopen zaterdag stond een belangrijke wedstrijd voor VVS op het programma. Tegen ’s-Gravendeel moest er gewonnen worden om een kleine afstand te nemen van de nacompetitie plaatsen. ’s-Gravendeel, wat net als VVS ver afgezakt is op de ranglijst, zit ook in een moeilijke fase. De ploeg van trainer John Kleijn wacht al zes wedstrijden op een overwinning en door de slechte resultaten is de ploeg afgezakt naar plaats 11 op de ranglijst. Voor beide ploegen was het dus zaak om de wedstrijd winnend af te sluiten. VVS trainer Wim Eilander kan al een aantal weken niet beschikken over verdediger Rob Arbeider i.v.m. een blessure. Daarom was A-junior Jelle Bakker weer bij de selectie gehaald. Ook aanvaller Tiago de Vries werd door Eilander opgeroepen om de hoofdmacht te versterken.

VVS startte voortvarend aan de wedstrijd en wilde de eerste minuten gelijk laten zien dat er maar één doel was zaterdag en dat was winnen. Echter was het toch ’s-Gravendeel dat de leiding nam. Na 3 minuten spelen, bij de eerste aanval van ’s-Gravendeel werd er klungelig verdedigd waardoor Michael Uludag binnen de zestien meter simpel binnen kon schieten. VVS mocht doelman Sjef van Vugt bedanken dat het niet veel later al op een 0-2 achterstand kwam te staan. Een veel te korte terugspeelbal van Daan Teunissen werd door de spits van ’s-Gravendeel opgepikt maar oog in oog met Van Vugt wist de ’s-Gravendeelse aanvaller niet te scoren. Na 20 minuten spelen kwam VVS op gelijke hoogte. Een snelle en verre ingooi van Hayo Nagtegaal werd door linksbuiten Moustafa el Hassouni opgepikt, zijn voorzet belandde uiteindelijk bij spits Willem Paul van der Heijden die de bal op de borst aannam om deze vervolgens simpel achter de doelman van ’s-Gravendeel te schieten. In het vervolg van de eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd. VVS doelman Van Vugt moest zich nog wel één keer strekken om de bal uit de hoek te pakken.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde. Beide ploegen speelden voor de overwinning maar tot goed voetbal leidde dit niet. Het hoofdveld van VVS was namelijk niet in beste conditie door de vele regen van de afgelopen weken waardoor goed voetbal niet mogelijk was. Strijdlust was er echter wel bij beide ploegen en het leek erop dat de eerste ploeg die zou scoren ook met de winst aan de haal zou gaan. Dit bleek uiteindelijk ook zo te zijn. Gelukkig voor alles en iedereen met een blauwwit hart was het VVS wat uiteindelijk aan het langste eind trok. Het was invaller Tiago de Vries die de matchwinnaar zou worden. De A-junior stond nog geen 20 seconden in het veld toen hij een loepzuivere voorzet van Moustafa el Hassouni tot doelpunt verwerkte. Dit doelpunt bleek kort erop de aanleiding te zijn van het staken van de wedstrijd door de scheidsrechter. De grensrechter van ’s-Gravendeel was namelijk van mening dat de bal bij de voorzet over de achterlijn geweest zou zijn en dat het doelpunt afgekeurd zou moeten worden. De scheidsrechter, die goed overzicht had over de situatie, was een andere mening toegedaan en keurde het doelpunt goed. Na aanmerkingen van de grensrechter richting de scheidsrechter werd de wedstrijd voor een periode van 10 minuten stilgelegd. Na de rustpauze was ’s-Gravendeel overgeschakeld naar een systeem met vier spitsen om de gelijkmaker te forceren. Door de veranderde speelwijze van ‘s-Gravendeel was er voor VVS veel ruimte in de omschakeling. VVS werd nog een aantal maal gevaarlijk maar de kansen om de wedstrijd definitief op slot te gooien werden helaas niet benut waardoor het tot de 95e minuut spannend bleef. Er werd uiteindelijk niet meer gescoord waardoor VVS hele belangrijke punten pakte en heeft daardoor een kleine afstand genomen van de nacompetitie plaatsen.

Door het gelijke spel van EBOH en de nederlaag van YVV De Zwervers stijgt VVS twee plaatsen op de ranglijst naar plaats 8. Volgende week speelt VVS opnieuw een thuis wedstrijd. Dan komt hekkensluiter Swift Boys op bezoek. In de uitwedstrijd wist VVS een benauwde 1-2 zege te pakken. VVS is dus gewaarschuwd volgende week. Bij winst volgende week kan de ploeg van Wim Eilander weer een klein beetje omhoog kijken. De wedstrijd begint volgende week om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling: Van Vugt, Teunissen (Bakker), Kruiper, J. Nagtegaal, H. Nagtegaal, Potuyt, El Kadiri (De Vries), Versluis (Meijer), Van der Heijden, Peltenburg, El Hassouni.