Schoonhoven blijft winnen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

12 maart 2016 15:00

Eersel, J.C.H. van

VVS heeft afgelopen zaterdag opnieuw een overwinning bij kunnen schrijven. Na ’s-Gravendeel, Swift Boys en SVS was het nu EBOH wat zonder punten naar huis werd gestuurd. Met een 4-0 overwinning heeft VVS zich zo goed als zeker veilig gespeeld en zijn de bovenste ploegen weer in zicht. Voor VVS waren Willem Paul v/d Heijden (2x), Rogier Peltenburg en Farouk El Kadiri de doelpuntenmakers.

Voor de wedstrijd tegen EBOH moest trainer Wim Eilander flink sleutelen aan zijn elftal. Aanvoerder Kelvin Potuyt en Rob Arbeider zaten al in de ziekenboeg en daar kwamen vorige week Marc Kruiper en doelman Sjef van Vugt bij. Zaterdag ochtend vroeg meldde ook Jorn Nagtegaal zich af omdat hij ziek was. Eilander moest dus puzzelen om de posities goed in te vullen en posteerde A-junior Jelle Bakker, Matjeu van Arkel en doelman Stephan Dooms (beide 2e elftal) in de basis.

VVS begon dus met een gewijzigd elftal aan het duel met EBOH. De ploeg van Wim Eilander begon niet goed aan de wedstrijd. Net zoals in de uitwedstrijd liet EBOH zien over een goede ploeg te beschikken. De Dordtenaren waren in de beginfase duidelijk de betere ploeg en de behendige aanvallers waren een plaag voor de VVS verdedigers. VVS had veel moeite om onder de druk uit te komen en pas na 20 minuten spelen kon het in de buurt van de EBOH doelman komen. Ondanks het overwicht wist EBOH geen grote kansen te creëren en de ballen die wel richting doel gingen werden gepareerd door de uitstekende keepende Stephan Dooms. Na 22 minuten spelen wist VVS tegen de verhoudingen in op een 1-0 voorsprong te komen. Aanvaller Farouk El Kadiri werd in het zestien meter gebied onderuit gehaald toen hij op doel wilde schieten en dat was voor de scheidsrechter de aanleiding om de bal op de stip te leggen. Aanvoerder Willem Paul v/d Heijden ging achter de bal staan en schoot deze vervolgens onberispelijk binnen. Na de 1-0 werd het spelbeeld niet anders. EBOH bleef aandringen en VVS moest ervoor zorgen om in de omschakeling gevaarlijk te worden. In het restant van de eerste helft gebeurde er weinig noemenswaardige dingen waardoor VVS met een 1-0 voorsprong ging rusten.

In de beginfase van de tweede helft was het opnieuw EBOH wat de betere ploeg was maar gevaarlijk kon de ploeg van trainer Houssin Youri niet worden. VVS had de zaken verdedigend goed op orde en in de 66e minuut wist het zelfs de score te verdubbelen. Invaller Jordy de Rek wist vanaf de achterlijn Rogier Peltenburg te bereiken die daarna met een schijnbeweging de EBOH doelman op het verkeerde been zette om de bal daarna heel rustig in het lege doel te schieten. Kort na de 2-0 wist VVS de wedstrijd op slot te gooien. In de 69e minuut was het Farouk El Kadiri die, na een mooie pass van Willem Paul v/d Heijden, de bal met een lobje over de doelman heen schoot en daarmee zijn achtste doelpunt van het seizoen maakte. In de 78e minuut werd het ook nog 4-0 voor VVS. Willem Paul v/d Heijden mocht op aangeven van Arie Versluis zijn tweede doelpunt van de wedstrijd maken door de bal halverwege de helft van EBOH langs de uitkomende doelman te schieten en daarmee was het definitief beslist en VVS boekte daarmee een mooie 4-0 zege. In het slot van de wedstrijd mocht Ryan van Nieuwkasteele nog zijn competitie debuut in VVS 1 maken.

VVS is ondanks de overwinning helaas niet gestegen op de ranglijst maar het heeft de ploegen in top zeven wel weer in zicht. Volgende week wacht een lastige uitwedstrijd tegen NSVV. De Numansdorpers steken na de winterstop in goede vorm en zijn inmiddels gestegen naar plaats twee op de ranglijst. VVS kan in ieder geval met een goed geval afreizen met vier overwinningen op rij en 18 doelpunten voor in de laatste vier wedstrijden. Het belooft in ieder geval een leuke en spannende wedstrijd te worden.

Opstelling VVS: Dooms, Van Arkel, Teunissen, Nagtegaal, Bakker, Versluis, El Kadiri (Jongbloed), Meijer (De Rek), v/d Heijden, Peltenburg, El Hassouni (Van Nieuwkasteele)