Schoonhoven opnieuw met lege handen.

ZBC'97 1

Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

9 april 2016 14:30

Durgunsu, Y.

Schoonhoven opnieuw met lege handen na slechte eerste helft.

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen koploper ZBC’97 op het programma. Helaas wist VVS geen punten mee te nemen uit Zwijndrecht. Net als vorige week tegen Sparta AV was de wedstrijd tegen ZBC’97 al na de eerste helft al beslist. Waar VVS vorige week met een 0-3 achterstand ging rusten, stond er dit keer 4-1 op het scorebord na 45 minuten. VVS wist na rust nog wel een keer te scoren maar moest uiteindelijk met een 4-2 nederlaag terug naar de Zilverstad. Voor VVS was aanvaller Moustafa El Hassouni twee keer trefzeker.

Na de nederlaag van vorige week tegen Sparta AV waren de promotiekansen al flink geslonken maar na het verlies tegen ZBC’97 kunnen deze de ijskast in. In de directe confrontatie met Sparta AV vorige week om de koppositie in de 3e periode had VVS aan kop kunnen komen. Door de 1-3 nederlaag werd de achterstand op de rotterdammers echter uitgebreid naar 5 punten. Om nog enigszins aansluiting te houden moest er dus gewonnen worden om nog mee te blijven in de strijd om een plek in de nacompetitie. Omdat Sparta AV afgelopen zaterdag verloor van NSVV had VVS een overwinning nodig om weer dichterbij te komen. Deze kans liet VVS echter onbenut door met 4-2 te verliezen en daardoor lijkt het seizoen erop te zitten voor VVS. Met nog 4 wedstrijden te spelen valt er voor VVS niet veel meer te halen en te verliezen.

Trainer Wim Eilander moest het tegen ZBC’97 opnieuw doen zonder zijn keeper Sjef van Vugt en aanvoerder Kelvin Potuyt. Ook Rob Arbeider was opnieuw niet van de partij en hij zal dit seizoen ook niet meer in actie komen door een slepende blessure. Arbeiders herstel is volledig gericht op de start van het nieuwe seizoen. Het meespelen van Moustafa el Hassouni was ook nog een vraagteken omdat de aanvaller vorige week dinsdag geblesseerd het veld moest verlaten in de wedstrijd tegen hoofdklasser Achilles Veen. Gelukkig bleek de aanvaller in de warming-up fit genoeg om aan de wedstrijd te beginnen.

VVS begon redelijk aan de wedstrijd. De ploeg had veel balbezit en de Zwijndrechters beperkten zich vooral tot inzakken en loeren op de counter. Ondanks het overwicht kon VVS niet gevaarlijk worden. Bij het eerste gevaar van ZBC’97 was het direct raak. De aanvaller van ZBC’97 kon geheel vrijstaand bij de tweede paal de bal binnen koppen na een voorzet vanaf de zijkant. Ondanks deze tegenvaller bleef VVS druk uitoefenen op de ZBC’97 defensie en dit leidde na 18 minuten spelen tot de gelijkmaker. Na een mooie aanval was het Moustafa El Hassouni die de gelijkmaker mocht binnen schieten. Kort na de 1-1 leek VVS op een voorsprong te komen maar de schitterende vrije trap van Willem Paul van der Heijde belandde net naast de verkeerde kant van de paal. VVS heeft uiteindelijk niet lang kunnen genieten van de gelijkmaker. Drie minuten na de treffer van El Hassouni kwam ZBC'97 alweer op een voorsprong en kreeg daarbij hulp van de VVS defensie. Na een diepe bal kwamen VVS doelman Stephan Dooms en verdediger Matjeu van Arkel met elkaar in botsing waardoor het daarna een koud kunstje was om de bal in het lege doel te schieten. Niet veel later werd het ook nog 3-1. In de 23e min werd een bal vanaf de zestien meter achter doelman Dooms geschoten. VVS was in het restant van de eerste helft niet bij machten om het ZBC’97 moeilijk te maken. De ploeg van trainer Wim Eilander was zeer slordig in de passing en kansen werden er nauwelijks gecreëerd. Toen het erop leek dat we met 3-1 gingen rusten werd er toch nog gescoord door ZBC’98 waardoor de kansen op een goed resultaat voor VVS zo goed als weg waren. In de 43e minuut werd er rond de middenlijn een overtreding gemaakt door VVS. Terwijl iedereen nog bezig was om zich goed op te stellen voor de vrije trap, was het een middenvelder van ZBC’97 die VVS doelman Dooms te ver uit zijn doel zag staan en de bal met een schitterende trap vanaf de middenlijn over Dooms in het doel schoot en daarmee tekende voor een 4-1 ruststand.

Na harde woorden in de kleedkamer kwam VVS in de tweede helft beter voor de dag dan in de eerste helft. Het spel was nog steeds niet geweldig maar er werd meer strijd geleverd en de hoop op een goed resultaat werd in de 53e minuut alleen maar groter. Na een mooie steekpass van Rogier Peltenburg was het Moustafa El Hassouni die zijn tweede doelpunt van de middag maakte en zijn ploeg daarmee weer terug in de wedstrijd bracht. VVS bleef daarna op zoek naar de 4-3 maar daardoor gaf het veel ruimte weg achter de verdediging. De Zwijndrechters kregen verschillende mogelijkheden om de score uit te breiden maar gelukkig voor de meegereisde VVS supporters stond het vizier niet meer op scherp en was het doelman Dooms die met verschillende reddingen een grotere achterstand voorkwam. Ondanks een aantal aanvallende wissels wist VVS helaas niet meer te scoren. Ook ZBC’97 wist het net niet meer te vinden waardoor de eindstand werd bepaald op 4-2 voor de koploper.

Door deze nederlaag lijkt er niets meer te winnen voor VVS. In de strijd om de 3e periode blijft het 5 punten achter staan op koploper Sparta AV. VVS zal vier keer moeten winnen in de resterende 4 wedstrijden en dan moet het hopen op misstappen van de concurrentie. Dit is echter een utopie en daardoor lijkt het seizoen als een nachtkaars uit te gaan. De volgende wedstrijd van VVS is op zaterdag 23 april. Dan komt SSS uit Klaaswaal op bezoek op sportpark Het Hofland. De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Opstelling VVS: Dooms, Van Arkel, Kruiper, J. Nagtegaal, H. Nagtegaal, Versluis (De Vries), El Kadiri (De Rek), Teunissen (Buijs), Van der Heijden, Peltenburg, El Hassouni.