Schoonhoven in blessuretijd langs GOZ

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

7 mei 2016 14:30

Graaf, R. de

Op een warm sportpark De Erve in Mijnsheerenland kon VVS trainer Wim Eilander niet beschikken over Moustafa el Hassouni en Matjeu van Arkel. Beide spelers waren nog speelgerechtigd voor het tweede elftal en speelden daar hun wedstrijd om ervoor te zorgen dat VVS 2 ook volgend seizoen in de reserve 2e klasse zal spelen. Ook doelman Sjef van Vugt was niet van de partij vanwege een blessure en hij zal ook volgende week tegen VVOR niet kunnen spelen.

VVS begon uitstekend aan de wedstrijd. Binnen twee minuten spelen had VVS al een 0-1 voorsprong te pakken. Willem Paul van der Heijden mocht een corner nemen en na het wegwerken van de bal door de GOZ defensie kwam de bal opnieuw voor de voeten van Van der Heijden. Dit keer kwam zijn voorzet op het hoofd van Marc Kruiper die bij de tweede paal de bal simpel kon binnen koppen. Na de 0-1 ging VVS op zoek naar de 0-2. Met redelijk goed voetbal kwam het een aantal keer gevaarlijk voor het doel van GOZ. Als VVS de kansen wat beter had uitgespeeld, had het een grotere voorsprong kunnen nemen in de beginfase van het duel. Ondanks het overwicht van VVS waren er ook een aantal grote kansen voor GOZ maar VVS doelman Stephan Dooms wist zijn doel schoon te houden. Na een half uur spelen kwam VVS op een verdiende 0-2 voorsprong. Na een mooie combinatie was het Pieter Meijer die Willem Paul van der Heijden op maat bediende waarna de spits de bal in het lege doel kon tikken. Na de 0-2 was het GOZ wat steeds meer in balbezit was en ook gevaarlijker werd voor het doel van VVS en ook de kansen kreeg op de aansluitings treffer. In de 45e minuut kreeg Willem Paul van der Heijden de kans om de wedstrijd op slot te gooien. In het zestienmeter gebied kreeg hij de bal aangespeeld maar zijn schot spatte uiteen op de vuisten van de GOZ doelman. In plaats van dat VVS de 0-3 maakte, was het GOZ wat nog voor rust terug in de wedstrijd kwam en de ruststand op 1-2 bepaalde.

Na rust kwam VVS weer flitsend uit de startblokken en leek het 1-3 te maken. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door Farouk El Kadiri binnen getikt maar de vlag van de grensrechter ging omhoog vanwege buitenspel. De scheidsrechter ging uiteindelijk op het advies van de grensrechter af en keurde het doelpunt af. Na de afgekeurde goal werd het spel van VVS steeds slechter en gaf het GOZ de mogelijkheden om terug in de wedstrijd te komen. De gelijkmaker kwam er uiteindelijk ook. In de 55e minuut kwam GOZ op gelijke hoogte en vijf minuten later kwam de ploeg uit Mijnsheerenland zelfs op een 3-2 voorsprong. VVS mocht uiteindelijk van geluk spreken dat het niet op een grotere achterstand kwam te staan. VVS doelman Dooms hield zijn ploeg met een aantal reddingen in de wedstrijd. Na 75 minuten spelen kwam VVS toch weer wat beter in de wedstrijd. VVS trainer Eilander voerde twee wissels door en zijn ploeg nam het heft weer in handen wat uiteindelijk leidde tot de gelijkmaker van Pieter Meijer. Op aangeven van Willem Paul van der Heijden kon hij de bal simpel bij de tweede paal binnen tikken. VVS wist zelfs ook nog de overwinning binnen te slepen. Toen iedereen er vanuit ging dat het bij een gelijkspel zou blijven, was het Rogier Peltenburg die uit een corner van Willem Paul van der Heijden de bal in 93e minuut achter de GOZ doelman schoot en daarmee zijn ploeg een 4-3 overwinning bezorgde.

Door de 4-3 overwinning zal VVS op een toch wel teleurstellende achtste plaats eindigen in de competitie. Met nog één wedstrijd te gaan is de voorsprong op nummer negen YVV de Zwervers negen punten en de achterstand op nummer zeven VVOR is vijf punten. In de laatste wedstrijd neemt VVS het thuis op tegen VVOR. Op sportpark Het Hofland zal er om 14.30 uur afgetrapt worden. Hopelijk weet VVS het seizoen nog mooi af te sluiten met een zege op VVOR en kan het vizier gericht worden op het komende seizoen. VVS zal het dan in ieder geval moeten doen zonder Willem Paul van der Heijden die naar 1e klasser Geinoord vertrekt en Kelvin Potuyt en Pieter Meijer die in de blauw zwarte kleuren van 4e klasser Bergambacht gaan spelen. Zij zullen dus volgende week voor het laatst te bewonderen zijn in het shirt van VVS.

Opstelling VVS: Dooms, H. Nagtegaal, Kruiper, J. Nagtegaal, Bakker, Potuyt (Teunissen (Zwijnenburg)), El Kadiri (Hartvelt), Versluis, Van der Heijden, Peltenburg, Meijer.