Schoonhoven hard onderuit in streekderby tegen Perkouw

Schoonhoven 1

Perkouw 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 september 2016 15:00

Schellingerhout, M.C.

Afgelopen zaterdag had een mooie dag voor VVS moeten worden met een overwinning op Perkouw. De ploeg uit Berkenwoude wenste echter niet mee te werken en verliet sportpark Het Hofland met een klinkende 0-5 overwinning. Door deze nederlaag blijft VVS nog puntloos na 2 wedstrijden.

De streekderby tussen VVS en Perkouw stond net als vorig seizoen al vroeg op het programma in de competitie. In tweede wedstrijd van dit seizoen moesten beide ploegen op zoek gaan naar de eerste overwinning omdat beide ploegen vorige week niet wisten te winnen. Perkouw bleef op 1-1 steken tegen LSVV’70 en VVS moest een 4-2 nederlaag slikken tegen Zwammerdam. VVS moest het doen zonder Farouk el Kadiri vanwege een schorsing en ook Marc Kruiper was nog niet van de partij vanwege een blessure. Kruiper heeft nog geen voet op het trainingsveld gezet en wanneer hij de trainingen kan hervatten is nog onbekend maar het zal waarschijnlijk nog weken gaan duren voordat de sterke verdediger op het veld terug te vinden is. Een flinke aderlating dus voor de schoonhovenaren.

Na de wanvertoning van vorige week tegen Zwammerdam bracht VVS trainer Wim Eilander dezelfde ploeg in het veld om zijn spelers de kans te geven om te laten zien dat vorige week een incident was. VVS startte in ieder geval een stuk beter dan vorige week en in de beginfase was er een licht overwicht voor VVS maar tot kansen leidde dit niet. Ook Perkouw kon in de beginfase niet gevaarlijk worden maar kwam toch na 13 minuten spelen al op een 0-1 voorsprong. Vanaf de punt van het zestienmeter gebied mocht Perkouw aanvaller Elger Mudde achter de bal gaan staan voor een vrije trap. Met een schitterende vrije trap in de bovenhoek liet hij VVS doelman Sjef van Vugt kansloos en zette zijn ploeg daarmee op een vroege voorsprong. VVS liet zich niet van de wijs brengen door de achterstand en ging op zoek naar de gelijkmaker. Via vrije trappen en corners probeerde VVS gevaarlijk te worden met het net werd niet gevonden ondanks het twijfelende optreden van de Perkouw doelman. Centrale verdediger Thomas Berendsen was nog wel dicht bij de gelijkmaker maar zijn doelpoging belandde aan de verkeerde kant van de paal. Naarmate de eerste helft vorderde werd Perkouw dreigender maar ook de ploeg van trainer Harm Spijker kon weinig kansen creëren. Na 40 minuten spelen kwam er toch een tweede treffer voor Perkouw. Een vrije trap werd vanaf de linkerkant in de muur geschoten waarna de bal voor de voeten belandde van Perkouw speler Maarten Adriaanse. De middenvelder aarzelde geen moment en schoot de bal richting het VVS doel. Het was een slap schot maar tot ieders verbazing belandde de bal toch achter de VVS doelman. Met deze treffer had Perkouw een mooi gat geslagen en kon het met een 0-2 voorsprong de kleedkamer op zoeken.

In de rust had trainer Wim Eilander zijn ploeg op scherp gezet want de wedstrijd was, gezien het spelbeeld van de eerste helft, nog niet gespeeld. De ploeg van Eilander geloofde in ieder geval nog in een goed resultaat. Echter was de tweede nog maar nauwelijks begonnen of VVS moest, net als vorige week, een snelle tegentreffer incasseren. In de 3e minuut na rust was het Harold Vrolijk die via een voorzet vanaf de linkerkant voor de 0-3 kon aantekenen. De lange Perkouw spits was in een kopduel met VVS verdediger Gerben Ruissen de sterkste en zorgde met zijn doelpunt voor een comfortabele voorsprong. Na de vroege tegentreffer na rust probeerde VVS nog wat te doen aan de stand maar het was onmachtig tegen een fysiek sterk Perkouw. VVS had uiteindelijk geluk dat Perkouw spits Harold Vrolijk het vizier nog niet helemaal op scherp had staan want bij een 0-3 stand miste de aanvaller twee grote kansen en bespaarde de schoonhovenaren een afstraffing. Die afstraffing kwam er alsnog want in de 85een 86e minuut wisten Ruben de Vries en Harold Vrolijk de eindstand te bepalen op 0-5. De nederlaag was een flinke domper voor VVS en Perkouw liet in ieder geval zien een ploeg te zijn waar men rekening mee moet gaan houden dit seizoen.

Voor VVS wacht de taak om de teleurstelling van de afgelopen twee wedstrijden weg te spoelen omdat volgende week opnieuw een lastige wedstrijd op het programma staat. VVS moet dan afreizen naar Nieuwkoop voor de wedstrijd tegen de kampioen van vorig seizoen in de 4e klasse. De jonge ploeg van VVS heeft laten zien in de voorbereiding goed te kunnen voetballen en hopelijk kunnen ze dit aankomende zaterdag tegen Nieuwkoop laten zien. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark De Dulen en begint om 14.30 uur.

Opstelling VVS: Van Vugt, van Schaik, T. Kruiper, Berendsen, Ruissen (Arbeider), Belali, van Elteren (van Maurik), Versluis, Peltenburg, de Vries, Adoudy (Omary).