VVS moet weer een forse nederlaag incasseren

Schoonhoven 1

WDS 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

8 oktober 2016 14:30

Hilgersom, A.

VVS heeft afgelopen zaterdag weer niet weten te winnen in een thuisduel. Na de nederlagen tegen Perkouw (0-5) en Floreant(2-4) was nu WDS uit Driebruggen te sterk voor de zilverstedelingen. Opnieuw moest VVS een flinke nederlaag slikken. Er werd met 1-5 verloren. Het enige doelpunt voor VVS werd vlak voor tijd gemaakt door invaller Redouan Adoudy.

VVS zit in de hoek waar de klappen vallen. Opnieuw moest trainer Wim Eilander sleutelen aan zijn elftal. Na de blessures van Marc Kruiper, Tom Kruiper en Gerben Ruissen zag Eilander ook zijn aanvallers Tiago de Vries en aanvoerder Rogier Peltenburg in de ziekenboeg belandden. Ook middenvelder Robin van Elteren was niet van de partij zaterdag. Omdat ook het tweede elftal meerdere blessures heeft moest Eilander een beroep doen op 2 jongens uit de A1 om de reservebank te vullen. Het zit VVS dus op het moment niet mee.

Wie de uitslagen van de laatste weken ziet zou denken dat VVS er weinig van bakt. Toch is tegenovergestelde waar. De blauw witten grote delen van de wedstrijd best leuk voetbal zien maar de kansen die de ploeg krijgt worden niet benut. Zo had de ploeg in de laatste wedstrijden tegen Floreant en Koudekerk voldoende kansen om de winst naar zich toe te trekken maar toch weet de jonge ploeg van Eilander steeds maar niet de trekker over te halen. Ook tegen WDS kreeg VVS voldoende kansen om te scoren maar weer faalden de spelers in de afronding. Het ontbreekt VVS aan ervaring. In de afgelopen 2 jaar zag VVS al zijn oudere spelers stoppen, lager voetballen of vertrekken naar een andere club.

VVS begon afgelopen zaterdag prima aan het duel met WDS. De ploeg van trainer Patrick Kamperveen was met een duidelijke tactiek naar de Zilverstad gekomen. VVS mocht het spel maken en onder aanvoering van routinier Lourens Uiterwijk probeerde het bij balverlies van VVS snel om te schakelen om zodoende gevaarlijk te worden. Toch was het VVS wat een licht overwicht had in de beginfase van het duel en kreeg via aanvaller Farouk el Kadiri twee goede mogelijkheden om de score te openen maar tot tweemaal toe lag WDS doelman Boerefijn in de weg. In het eerste half uur kreeg VVS nog een aantal kleine mogelijkheden maar de afronding was steeds slap te noemen. Zoals gezegd wilde VVS in de omschakeling gevaarlijk worden maar echte kansen werden niet gecreëerd. De grootste kans voor WDS kwam uit een corner toen een WDS speler geheel vrijstaand de bal op doel kon koppen maar zijn bal ging over het doel. Uit het niets kwam WDS toch op een 0-1 voorsprong. Het was VVS verdediger Thomas Berendsen die hopeloos in de fout ging door te traag te handelen met een terugspeelbal op de eigen doelman. Het was aanvoerder Lourens Uiterwijk die er als de kippen bij was om de bal simpel af te pakken om vervolgens alleen op VVS doelman Sjef van Vugt af te gaan. Uiterwijk maakte geen fout en zette zijn ploeg in de 32e minuut op een 0-1 voorsprong. Na de achterstand ging VVS op zoek naar de gelijkmaker maar de defensie van WDS stond goed en gaf weinig mogelijkheden meer weg. Ook WDS kon geen kansen meer creëren in het restant van de eerste helft waardoor beide ploegen met een 0-1 stand de rust in gingen.

In de rust moest Eilander noodgedwongen wisselen omdat Jelle Bakker niet fit genoeg meer was om verder. Door de wissel maakte A-junior Jorn Vrijman zijn competitie debuut voor VVS. Na rust ging de wedstrijd gelijk op. VVS ging op zoek naar de gelijkmaker en WDS bleef achterover leunen om in de omschakeling toe te slaan. Veel kansen wist VVS echter niet te creëren in de beginfase van de tweede helft. Eén keer was het wel heel dicht bij de gelijkmaker van dichtbij werd de bal tegen de WDS doelman aangeschoten en daarmee ging een grote kans verloren om langszij te komen. Dat het VVS dit seizoen niet mee zit, bleek wel uit de manier waarop VVS op een 0-2 achterstand kwam. Een voorzet van dicht bij de achterlijn werd door Daan Teunissen van richting veranderd en de bal belandde over doelman Van Vugt in de verre hoek. VVS kwam deze tegenslag daarna niet meer te boven. Het probeerde nog wel door middel van wissels wat te weeg te brengen maar de jong ploeg kon geen potten meer breken. In een kort tijdsbestek van 20 minuten wist WDS zelfs uit te lopen naar een 0-5 voorsprong. In de 87e minuut wist VVS nog wel de eer te redden middels een doelpunt van Redouan Adoudy en daarmee bepaalde hij de eindstand op 1-5.

VVS moet er snel voor gaan zorgen dat de slechte reeks met wedstrijden doorbroken wordt met een aantal overwinningen om niet al vroeg in het seizoen in de problemen te komen. Dat moet dan de komende weken gaan gebeuren tegen LSVV’70, Siveo’60 en Zevenhoven. Aankomende zaterdag moet VVS naar Leiden voor de wedstrijd tegen LSVV’70. Een club bestaande uit Leidse studenten. De Leidse ploeg staat op een elfde plaats met 5 punten uit 6 wedstrijden. Over 2 weken volgt dan een thuiswedstrijd tegen Siveo’60. De wedstrijd zal gespeeld gaan worden op het vernieuwde hoofdveld die dan voor het eerst bespeeld gaat worden dit seizoen.

Aankomende zaterdag moet VVS dus naar LSVV’70. Deze wedstrijd zal gespeeld worden op het terrein van mede competitie genoot Lugdunum. De Leidse club werkt daar hun thuis wedstrijden af. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark Kikkerpolder II.

Opstelling VVS: Van Vugt, Teunissen, Van Schaik, Berendsen, Bakker (Vrijman), Karroum, Omary (Van Maurik), Belali (Adoudy), Buijs, Versluis, El Kadiri