VVS in slotfase naast LSVV’70

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

15 oktober 2016 14:30

Berg, H.J. van den

Na drie nederlagen op rij heeft VVS een punt overgehouden aan het duel met LSVV’70. Na een 1-0 achterstand wist VVS in de slotfase de gelijkmaker te maken. Het was verdediger Julian van Schaik die met een rake kopbal zijn ploeg alsnog een punt bezorgde.

Het wil deze competitie nog niet lukken met VVS. De ploeg van trainer Wim Eilander heeft last van blessures en weet maar moeilijk te scoren ondanks dat het redelijk voetbal op de mat legt. Ook dit weekend moest Eilander weer sleutelen aan zijn elftal. Voor de wedstrijd tegen LSVV’70 moest hij het doen zonder de geblesseerden Gerben Ruissen, Tiago de Vries, Tom Kruiper en ook de langdurig geblesseerde Marc Kruiper is nog altijd niet van de partij. De verdediger die al een aantal jaren een rots in de branding is in de VVS defensie is de afgelopen 2 weken wel weer begonnen met herstel trainingen maar het zal nog zeker meerdere weken duren voordat hij weer wedstrijden zal spelen in het eerste elftal. Door de lijst met geblesseerden moest Eilander weer een beroep doen op het talent uit VVS JO-19 Walter van Maurik.

Afgelopen zaterdag moest VVS afreizen naar Leiden voor de uitwedstrijd tegen LSVV’70. Een vereniging bestaande uit voornamelijk Leidse studenten die op het terrein, van mede competitie genoot, Lugdunum haar thuiswedstrijden afwerkt. LSVV’70 werd vorig jaar kampioen in de vierde klasse en dit jaar mag het laten zien tot waar ze tot in staat zijn in de derde klasse. Uit de voorgaande 6 wedstrijden wisten ze 5 punten te behalen door te winnen van CVC Reeuwijk en gelijk te spelen tegen Perkouw en BSC’68. Wat de sterkte van het elftal is, is moeilijk in te schatten omdat er wekelijks andere spelers op het veld staan. Voor VVS was het in ieder geval zaak om een goed resultaat te behalen om van de onderste plek af te komen en aansluiting te vinden met de middenmoot.

VVS begon de wedstrijd dramatisch. Duels werden verloren, als er al überhaupt sprake was van duels. Geen enkele pass kwam aan bij een medespeler en werkelijk niets lukte. Het goede spel tegen Floreant, Koudekerk en de eerste helft tegen WDS kreeg geen vervolg tegen de Leidenaren. LSVV’70 zal dit seizoen nog niet zo’n makkelijke eerste helft gehad hebben als afgelopen zaterdag. Ze konden vrij combineren en werden nauwelijks aangepakt. VVS mocht doelman Sjef van Vugt bedanken dat hij zijn ploeg in de eerste helft in de wedstrijd hield. Van Vugt moeste meerdere malen handelend optreden bij grote kansen voor LSVV’70 en behoedde zijn ploeg voor een grote achterstand. Uiteindelijk was het toch LSVV’70 wat op een verdiende 1-0 voorsprong kwam. Van Vugt was kansloos bij een afstand schot. Het enige wapenfeit van VVS kwam van de voet van aanvaller Julien Buijs. Een schot van randje zestien werd naast geschoten. Omdat LSVV’70 geen afstand nam bleef het bij 1-0 voor rust.

In de rust volgde een donder speech van VVS trainer Wim Eilander. Hij had zijn ploeg nog niet zo slecht zien voetballen en was dan ook bepaald niet blij en wisselde twee keer. Zijn donder speech moet geholpen hebben want na rust kwam een totaal ander VVS de kleedkamer uit. De blauw witten waren een stuk feller en ook de passes werden weer naar de juiste kleur gespeeld. Het goede begin van de tweede helft had bijna de gelijkmaker als resultaat. De ingevallen aanvaller Farouk el Kadiri kwam goed door aan de rechterkant en bezorgde met een mooie voorzet een niet te missen kans voor Arie Versluis. Maar zoals vaker dit seizoen werd er slordig omgesprongen met deze uitgelezen kans op een doelpunt. Versluis miste de bal volledig en daardoor ging deze grote kans verloren. VVS bleef wel op zoek naar de gelijkmaker maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Omdat VVS op zoek ging naar de gelijkmaker kwam er meer ruimte voor LSVV’70 in de omschakeling wat bijna leidde tot een 2-0 voorsprong. Een goede voorzet van rechts werd binnengeschoten door een Leidse aanvaller maar het was opnieuw Sjef van Vugt die deze grote kans pareerde. VVS was met twee afstand schoten nog dicht bij een doelpunt maar de doelman van LSVV’70 kon beide schoten eenvoudig stoppen. Met nog een paar minuten te spelen kwam VVS toch nog op gelijke hoogte. Het was Amine Karroum die in de 90e minuut met een corner het hoofd van centrale verdediger Julian van Schaik vond die vervolgens snoeihard via de onderkant van de lat raak kopte. In de blessuretijd ging VVS ook nog op jacht naar de overwinning maar die kwam er helaas niet. Na drie nederlagen op rij pakte VVS een punt in Leiden en daar mag het achteraf gezien blij mee zijn.

Volgende week wordt er niet gevoetbald door VVS. Over twee weken wacht een thuis wedstrijd tegen Siveo’60. Dan kan er eindelijk weer gespeeld worden op het hoofdveld. Na een grote renovatie (nieuwe drainage, nieuwe hekken, nieuw scorebord en een nieuw ingezaaid veld) wordt op 29 oktober het nieuwe veld feestelijk geopend. Hopelijk kan VVS het feest nog mooier maken door een overwinning te behalen tegen de Zegvelders. Siveo’60 bezet momenteel de tiende plaats met 7 punten uit 7 wedstrijden. De wedstrijd begint om 15.00 uur op sportpark “Het Hofland”.

Opstelling VVS: Van Vught, Teunissen, Van Schaik, Berendsen, Bakker (Omary), Belali, Karroum, Van Elteren, Peltenburg (El Kadiri), Versluis (Van Maurik), Buijs.