Schoonhoven in blessuretijd gelijk tegen koploper

Schoonhoven 1

Lugdunum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

3 december 2016 14:30

Mirjavanmard, M.

Na twee nederlagen op rij heeft VVS weer een punt kunnen pakken. Tegen koploper Lugdunum wist VVS in blessuretijd de gelijkmaker te scoren waardoor het duel in een 2-2 gelijkspel eindigde. Voor VVS waren Shahram Omary en Alessandro Rooken de doelpuntenmakers.

Afgelopen zaterdag stond een zware wedstrijd op het programma voor VVS. Koploper Lugdunum kwam op bezoek. De ploeg uit Leiden, met oud international Tim de Cler in de gelederen, was nog ongeslagen met 9 overwinningen en 2 gelijke spelenVoor VVS was de tegenstander onbekende want beide ploegen speelden in het verleden nog niet tegen elkaar. Voor VVS-trainer Wim Eilander was de tegenstander geen onbekende. Eilander begon namelijk op 26-jarige leeftijd zijn trainerscarrière bij de toen nog 1e klasser.

Eilander moest voorafgaand aan het duel één wissel doorvoeren t.o.v. het duel van vorige week tegen BSC’68. Rob Arbeider verving Robin van Elteren die door ziekte de hele week niet had kunnen trainen en daardoor op de bank plaats moest nemen. Uiteindelijk zou Van Elteren toch aan de aftrap verschijnen omdat uit de warming up bleek dat verdediger Thomas Berendsen niet fit genoeg was om de wedstrijd te beginnen. Door een groot aantal blessures in de selectie moest Eilander ook gebruik maken van de diensten van twee A-junioren.

In de beginfase was er een licht overwicht voor de bezoekers uit Leiden. Echter deed VVS niet onder voor de koploper en speelde goed mee. In tegenstelling tot de eerste helft vorige werd er nu wel gestreden voor elke meter en af en toe kwam VVS ook gevaarlijk in de buurt van het doel van de tegenstander. Lugdunum, spelend zonder de geschorste Tim de Cler, had het meeste balbezit maar kon niet gevaarlijk worden voor het doel van VVS-doelman Sjef van Vugt. Bij het eerste schot op doel was het toch Lugdunum wat een voorsprong nam in de wedstrijd. In de 24e minuut werd een aanvaller van de Leidenaren aangespeeld in het zestienmeter gebied en met een lobje verschalkte hij doelman Van Vugt. VVS liet zich echter niet van de wijs brengen en ging op zoek naar de gelijkmaker. De verdiende gelijkmaker kwam er uiteindelijk ook voor VVS. Het was Shahram Omary die in de 43eminuut, met een schitterende volley van de zestienmeter lijn, de gelijkmaker op het bord noteerde. Kort daarna kwam Amine Karroum net een teenlengte te kort om VVS op een voorsprong te zetten voor rust. Een tegenvaller in de eerste helft was nog wel uit uitvallen van Robin van Elteren die met een blessure moest verlaten. A-junior Jorn Vrijman was zijn vervanger.

In het eerste kwartier na rust was VVS de betere ploeg op het veld. Lugdunum had moeit om onder de druk van VVS uit te komen. De ploeg van trainer Henk de Cler was zichtbaar nog aangeslagen door de gelijkmaker kort voor rust. Toch wist VVS niet te profiteren van het overwicht in de beginfase van de tweede helft. De grootste kans was er nog wel voor Amine Karroum die zich goed vrijspeelde in het strafschopgebied maar zijn schot was een makkelijke prooi voor de Leidse doelman. Na een kwartier spelen kwam Lugdunum weer beter in de wedstrijd en kreeg het ook een aantal goede mogelijkheden maar steeds was het VVS-doelman Van Vugt die als winnaar uit de strijd kwam. In de 76e minuut kwam Lugdunum toch weer op een voorsprong. Na balverlies op het middenveld kan Lugdunum via een steekpass op de rechtsbuiten het zestienmeter gebied inkomen. De daaropvolgende lage voorzet werd door een inglijdende aanvaller binnen geschoten. VVS bleef geloven in een goed resultaat maar had niet meer de kracht om nog gevaarlijk te kunnen worden. Het mocht zelfs van geluk spreken dat Lugdunum niet een grotere voorsprong nam. Wat eigenlijk niemand meer verwachte gebeurde toch. In de 94e minuut mocht VVS een vrije trap nemen. Het was Amine Karroum die de bal breed legde op de inkomende Rob Arbeider. Het schot van Arbeider werd uiteindelijk door de debuterende Alessandro Rooken achter het standbeen langs van richting veranderd en daarmee zette de eerste jaars A-junior VVS op gelijke hoogte met de koploper. Kort na de gelijkmaker werd er afgefloten en daarmee kreeg VVS uiteindelijk wat het verdiende.

Op de ranglijst is VVS helaas twee plaatsen gezakt door de overwinningen van LSVV’70 en Linschoten . VVS staat nu op een twaalfde plaats met 11 punten uit 12 wedstrijden. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Linschoten. Dan zal VVS, de toch wel teleurstellende eerste seizoenshelft, goed af willen sluiten met een overwinning. De wedstrijd begint volgende week om 14.30 uur op sportpark Rapijnen.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Elteren (Vrijman), Arbeider, Van Schaik, Teunissen, Belali (Rooken), Omary, Karroum, Peltenburg, Versluis, Buijs.