VVS pakt overwinning in laatste wedstrijd voor de winterstop

Linschoten 1

Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 december 2016 15:00

Visser, A.G.

Na twee nederlagen en een gelijkspel heeft VVS afgelopen zaterdag weer weten te winnen. In en tegen Linschoten was VVS met 3-4 te sterk. Arie Versluis had met drie doelpunten een belangrijk aandeel in de overwinning. Het vierde doelpunt werd gemaakt door centrale verdediger Julian van Schaik. Door de overwinning is VVS gestegen naar plaats tien op de ranglijst.

Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. De tegenstander deze middag was Linschoten. Beide ploegen hadden na 12 wedstrijden spelen 11 punten weten te verzamelen en stonden daarmee op een promotie/degradatie plaats. Het was dus zaak om de overwinning te pakken om aansluiting te krijgen bij de middenmoot. De laatste keer dat beide ploegen elkaar ontmoetten was in het seizoen 2009/2010. VVS was toen met 0-2 te sterk voor de Linschotenaren.

VVS-trainer Wim Eilander moest afgelopen week weer flink sleutelen aan zijn elftal. De ziekenboeg, die al groot was, werd vorige week nog groter door het uitvallen van Thomas Berendsen en Robin van Elteren. Aanvoerder Rogier Peltenburg kreeg vorige week zijn vierde gele kaart en was daardoor geschorst. Eilander schroomde echter niet om twee A-junioren in de basis te zetten. Walter van Maurik en Jorn Vrijman hebben dit seizoen al vaker laten zien een uitstekende aanvulling te zijn en daardoor was het voor Eilander niet moeilijk om beroep te doen op deze twee jonge spelers.

Het voetbal in de eerste helft was niet hoogstaand te noemen. Beide ploegen lieten wel zien dat ze voor de overwinning wilde knokken. Het was echter wel een rommelig duel met veel simpel balverlies aan beide kanten. VVS had wel een licht overwicht maar kon dat niet in kansen uitdrukken. Het was uiteindelijk Linschoten wat als eerste het net wist te vinden. In de 9e minuut was er dom balverlies op het middenveld door VVS. Linschoten pikte de bal op en met diepe pass werd een aanvaller van Linschoten in stelling gebracht. De aanvaller passeerde VVS-doelman Van Vugt om de bal vervolgens de 1-0 aan te tekenen voor zijn ploeg. De thuisploeg kon echter niet lang genieten van de voorsprong. Vier minuten na de   1-0 was Arie Versluis er als de kippen bij toen de aanvoerder van Linschoten de bal te kort terug kopte naar zijn keeper. Versluis was eerder bij de bal dan de keeper en met een simpel tikje wist hij de bal in het doel te schieten. Na een half uur spelen kwam VVS op voorsprong in het duel. In de 28eminuut mocht Arie Versluis vanaf elf meter aanleggen nadat Walter van Maurik in het strafschopgebied naar de grond was gewerkt. Versluis faalde niet en schoot zijn ploeg naar een 2-1 voorsprong. Dit was ook tevens de ruststand want veel noemenswaardige acties waren er niet meer voor rust.

In de tweede helft kwam VVS goed uit de startblokken. VVS-trainer Eilander had een kleine omzetting gedaan in de rust en dat pakte goed uit. VVS kreeg in de beginfase een aantal mogelijkheden maar wist deze niet te verzilveren. Het was wachten op de 1-3 maar het omgekeerde gebeurde. Uit het niets kwam Linschoten op gelijke hoogte. In de 57e minuut werd VVS-doelman Van Vugt verrast door een afstandsschot en daarmee kwam Linschoten op gelijke hoogte. Na de 2-2 was VVS compleet de kluts kwijt en Linschoten voelde dat er meer te verdienen was. Linschoten werd veel feller en VVS had moeite met de fysieke duels. In de 68e minuut kwam de thuisploeg op een 3-2 voorsprong. Van Vugt was kansloos op een geplaatst schot van de rechtsbuiten van Linschoten. Het spelbeeld zag er dat moment niet naar uit dat VVS met een goed resultaat naar huis zou gaan. Toch kwamen de zilverstedelingen weer op gelijke hoogte. Het was Julian van Schaik die de bal veroverde op de middenlijn. De verdediger begon daarna aan een fantastische solo waarbij hij meerdere spelers van Linschoten passeerde en vervolgens plaatste hij de bal met een bekeken schot langs de doelman van Linschoten. Dit doelpunt was toch wel het hoogtepunt van de middag voor de Schoonhovenaren. Na de gelijkmaker kwam VVS weer beter in het spel en ging het op zoek naar de voorsprong. Die kwam er al vrij snel na de gelijkmaker. In de 80e minuut was het Walter van Maurik die met een mooie steekpass Arie Versluis wist te bereiken. Het koste Versluis daarna geen moeite om de bal achter de Linschoten doelman te schieten. In een tijdsbestek van drie minuten was de wedstrijd weer compleet omgedraaid en moest Linschoten weer aanzetten op zoek naar de gelijkmaker. Met man en macht probeerde de thuisploeg de gelijkmaker te forceren maar gelukkig werd er niet meer gescoord waardoor VVS drie belangrijke punten wist te pakken.

Door de overwinning is VVS twee plaatsen gestegen op de ranglijst en gaat het op plaats tien de winterstop in. De competitie wordt op 28 januari weer hervat. Dan wacht VVS een thuiswedstrijd tegen Zwammerdam. De uitwedstrijd werd met 4-2 verloren en de schoonhovenaren hebben dus wat goed te maken. In de voorbereiding op de tweede competitiehelft speelt VVS drie oefenwedstrijden. Unitas zat, Haastrecht en Peursum zijn dan de tegenstanders.

Opstelling VVS: Van Vugt, Vrijman, Van Schaik, Arbeider, Teunissen, Belali, Omary, Van Maurik, Versluis, Karroum (El Kadiri), Buijs (El Hassouni)