Schoonhoven morst dure punten in de strijd om de derde periodetitel

Schoonhoven 1

BSC '68 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

29 april 2017 15:00

Maat, H.J.A. van der

De vijf punten voorsprong die VVS had in de 3e periode is teruggebracht tot twee punten. VVS moest op eigen veld een 1-2 nederlaag slikken tegen BSC’68. Omdat naaste concurrenten Nieuwkoop, Zwammerdam en CVC Reeuwijk hun wedstrijd wel wisten te winnen ligt de strijd weer helemaal open. Voor VVS was Shahram Omary de doelpuntenmaker.

Met BSC’68 trof VVS afgelopen zaterdag een lastige tegenstander. De ploeg uit Benthuizen bivakkeert al het hele seizoen bovenin de ranglijst en is nog druk bezig met de strijd om het behalen van de nacompetitie. Het eerste duel tussen beide ploegen eindigde in een doelpuntrijke 5-3 overwinning voor de Benthuizenaren. VVS wist drie een achterstand goed te maken maar moest vlak voor tijd haar meerdere erkennen in de tegenstander. Voorafgaand aan het duel met BSC’68 kon Eilander weer beschikken over een fitte selectie. De vorige week uitgevallen Rogier Peltenburg en Shahram Omary waren op tijd fit voor de wedstrijd afgelopen zaterdag.

De omstandigheden voor een goede en leuke wedstrijd waren volop aanwezig. Mooi weer, veel publiek en twee ploegen die in goede doen zijn. In de eerste helft lieten beide ploegen dan ook zien gelijkwaardig aan elkaar te zijn. BSC’68 deelde een paar speldenprikjes uit op het doel van VVS-doelman Van Vugt maar grote kansen werden er niet gecreëerd. Ook VVS wist weinig aanvallends te brengen waardoor de eerste helft in een 0-0 ruststand leek te eindigen. Echter was het VVS wat toch de score wist te openen. Uit een perfecte corner van Robin van Elteren was het Shahram Omary die in de 44e minuut met een mooie kopbal zijn ploeg op een 1-0 voorsprong zette. Een mooie opsteker voor de thuisclub die het toch lastig had tegen het stugge BSC’68.

Na rust waren het vooral de Benthuizenaren die het spel bepaalden. VVS had moeite met het fysiek sterke BSC’68 wat met Jelle Verhoeff een uitstekende speler in de gelederen heeft. Net als in de uitwedstrijd was het Verhoeff die zijn ploeg bij de hand nam en het de VVS-defensie erg moeilijk maakte. Ondanks het overwicht van BSC’68 in de tweede helft wist de ploeg toch weinig grote kansen creëren. De VVS-defensie bleef sterk overeind en bijna wist de thuisploeg een 2-0 voorsprong te nemen. Het was aanvoerder Rogier Peltenburg die zijn schot op de kruising tussen lat en paal zag belanden. Kort daarna was het Arie Versluis die met een afstandsschot BSC’68 doelman Michael Verhoef probeerde te verschalken. Zijn poging werd echter door de lange doelman gepareerd. VVS wist tot de 80eminuut de voorsprong met man en macht te verdedigen maar moest toch toezien hoe BSC’68 op gelijke hoogte kwam. Een voorzet werd bij de tweede paal teruggelegd op de inkomende Martijn Poort die de verdiende gelijkmaker van dichtbij kon binnentikken. Na de gelijkmaker gingen de bezoekers op jacht naar de overwinning. VVS wilde wel maar kon op dat moment maar moeilijk onder de druk uitkomen. Waar iedereen met een VVS-hart voor vreesde gebeurde ook. In de 86e minuut werd een ingooi doorgekopt waarna centrale verdediger Wouter van Klink de bal uit de draai achter VVS-doelman Van Vugt schoot. Daarmee nam de ploeg uit Benthuizen een 1-2 voorsprong. In de resterende minuten deed VVS er alles aan om een gelijkmaker te forceren. Het kreeg vlak voor tijd nog een grote kans maar opnieuw stond BSC’68 doelman Verhoef in de weg. Na het laatste fluitsignaal was er uiteraard grote teleurstelling bij VVS omdat men wist dat ze tegen BSC’68 een voorschot konden nemen op de derde periodetitel.

Door de nederlaag van VVS is de strijd weer helemaal open in de derde periode. Omdat Nieuwkoop, Zwammerdam en CVC Reeuwijk wel wisten te winnen de voorsprong van VVS nu nog maar punten. VVS heeft alles nog in eigen hand maar het zal nog flink aan de bak moeten om deze voorsprong was te houden. Volgende week wacht namelijk de lastige uitwedstrijd tegen kampioen Lugdunum. De ploeg uit Leiden is na de winterstop minder in vorm dan voor de winterstop en afgelopen zaterdag werd er voor het eerst dit seizoen verloren in en tegen Nieuwkoop. Toch zal de oude club van VVS-trainer Wim Eilander geen kadootjes weg willen geven en zullen de blauw-witten keihard moeten knokken voor een goed resultaat. De wedstrijd begint volgende week om 14.30 uur op sportpark Kikkerpolder II in Leiden.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen, Belali, Omary (Karroum), Van Elteren (De Rek), Peltenburg, Versluis, Buijs (Addaudy)