Schoonhoven sluit het seizoen af met ruime zege op Linschoten

Schoonhoven 1

Linschoten 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

13 mei 2017 14:30

Wolf, R.

In de laatste wedstrijd van het seizoen heeft Schoonhoven een overwinning weten te behalen tegen Linschoten. Op eigen veld werden de Linschotenaren op een 4-0 nederlaag getrakteerd. Voor Schoonhoven waren Rogier Peltenburg, Marc Kruiper, Juliën Buijs en Redouan Adoudy trefzeker. Helaas was de overwinning niet voldoende voor een plek in de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse.

In de laatste competitieronde was er nog een kleine kans voor VVS op het winnen van de 2e periode. Het moest dan zelf afrekenen met Linschoten en hopen op puntverlies van Nieuwkoop en CVC Reeuwijk. VVS-trainer Wim Eilander kon weer beschikken over een fitte selectie maar het moest het wel doen zonder doelman Sjef van Vugt die afwezig was voor dit duel. Zijn plaats werd ingenomen door Stefan Dooms. Dooms keepte weer zijn eerste wedstrijd nadat hij in het duel met Floreant geblesseerd raakte. Tegenstander Linschoten mag zich op gaan maken de komende weken om ervoor te zorgen dat de ploeg van trainer Cor Sloof ook volgend seizoen in de 3e klasse actief is. Omdat er voor de Linschotenaren niets meer op het spel stond tegen Schoonhoven, werden een aantal spelers gespaard voor de nacompetitie.

In de eerste helft van het duel waren de ploegen gelijkwaardig aan elkaar. Schoonhoven was het geloof in het behalen van de nacompetitie kwijt na het verlies vorige week en daar speelde het ook naar in de eerste helft. De blauw-witten waren slordig aan de bal waardoor simpele passes werden ingeleverd bij de tegenstander. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld en er werden weinig kansen gecreëerd. Linschoten was eenmaal wel dichtbij een treffer maar het schot van de Linschoten aanvaller werd nog maar net gepareerd door VVS-doelman Stefan Dooms. Omdat beide ploegen niet wisten te scoren voor rust ging men met een 0-0 stand naar de kleedkamer.

In de tweede helft was er een ander Schoonhoven te zien. Schoonhoven wilde laten zien aan het publiek dat het de laatste wedstrijd van het seizoen nog wel wilde winnen. Met de, in de rust, ingevallen Amine Karroum ging VVS in de beginfase van de tweede helft op zoek naar de openingstreffer. Die treffer kwam er in de 54e minuut. Het was aanvoerder Rogier Peltenburg die na een mooie steekbal van Shahram Omary de Linschoten doelman kon passeren om vervolgens de 1-0 binnen te schieten. Na de 1-0 gingen de remmen los bij VVS want nog geen twee minuten later was het 2-0. Marc Kruiper kon na een goede corner van Amine Karroum zijn eerste goal van het seizoen maken. Met een mooie kopbal zette hij zijn ploeg om een ruimere voorsprong. VVS had de smaak te pakken want in de 60e minuut werd het ook nog 3-0. Juliën Buijs mocht zijn twaalfde treffer van het seizoen noteren na een goede voorzet vanaf de rechterkant. In een tijdsbestek van 6 minuten was de wedstrijd beslist. Ondertussen was er toch nog even de hoop een plek in de nacompetitie. Nieuwkoop stond namelijk met 1-1 gelijk tegen Perkouw en CVC Reeuwijk had het erg lastig tegen, het al gedegradeerde, Zevenhoven en stond met 3-2 achter. Schoonhoven bleef op zoek naar meer doelpunten en in de 76e minuut werd het nog 4-0 door Redouan Adoudy. VVS had uiteindelijk nog kansen om een nog grotere uitslag neer te zetten maar het bleef bij 4-0. Van de andere velden kwam helaas toch nog slecht nieuws want Nieuwkoop had met 3-1 gewonnen van Perkouw en CVC Reeuwijk wist in de slotfase toch nog met 3-4 te winnen van Zevenhoven. Nieuwkoop won uiteindelijk de 3e periode en in Reeuwijk mocht men ook feestvieren want het nam de periode over van Lugdunum door 3e te eindigen op de ranglijst.

VVS eindigde het seizoen op een toch wel teleurstellende 8e plaats. Met name in de eerste helft van het seizoen werden er veel onnodige punten verloren. VVS-trainer Wim Eilander had te kampen met veel blessures en moest hij zeven nieuwe spelers inpassen in het elftal. Met veel jonge jongens in de ploeg speelde VVS vaak niet eens onaardig maar miste het te veel kansen en kreeg het te veel doelpunten tegen. Wie in de winterstop gezegd zou hebben dat VVS nog voor de 3e periode zou spelen, zou voor gek verklaard worden. Hoe anders was het na de winterstop. Met de, na een blessure, teruggekeerde Marc Kruiper begon VVS steeds meer wedstrijden te winnen. Er werden meer doelpunten gemaakt en ook het aantal tegendoelpunten werd een stuk minder. Dit resulteerde erin dat VVS mocht hopen op winst in de 3e periode want na de 0-6 overwinning tegen CVC Reeuwijk namen de Schoonhovenaren 5 punten voorsprong en kon er toch niets meer misgaan. Door twee nederlagen op rij ziet het er nu helaas toch heel anders uit en is het niet Schoonhoven maar Nieuwkoop wat zich op mag maken voor een plek in de 2e klasse. Al met al een seizoen met twee gezichten.

Na de wedstrijd tegen Linschoten werd er afscheid genomen van een aantal mensen. Na drie seizoenen vertrekt trainer Wim Eilander naar YVV De Zwervers in Rotterdam. Doelman Stefan Dooms en Thomas Berendsen hebben te kennen gegeven te zullen stoppen met voetballen. Rob Arbeider en Robin van Elteren kunnen volgend seizoen helaas niet meer voldoen aan de verplichtingen die horen bij selectie voetbal en zullen in een lager elftal gaan spelen. In het nieuwe seizoen hopen we met de nieuwe trainer Raymond van der Kort alsnog een gooi te kunnen doen naar een plek in de tweede klasse.

Namens de selectie willen wij in ieder geval al onze supporters bedanken die ons bij uit- en thuiswedstrijden hebben gesteund en we gaan ervan uit dat jullie ook volgend seizoen weer langs de lijn staan om onze mannen aan te moedigen.

Opstelling VVS: Dooms, Van Arkel, Kruiper (Belali), Arbeider, Teunissen, Berendsen, Omary, Van Maurik (Karroum), Peltenburg, Versluis, Buijs (Adoudy).