Slordig 5e kruipt door het oog van de naald

Assist: Arco Schilt

Mannen, 5, Groep 7 04

22 oktober 2016 12:30

Na de nodige overwinningen in de competitie mocht het 5e het afgelopen zaterdag weer eens laten zien voor de beker. Tegenstander Hermandad bleek slechts één keer verloren te hebben in hun competitie en zou dus best eens een stugge ploeg kunnen zijn.

Al vrij snel bleek dit inderdaad het geval. De Rotterdamse dienders waren zeker fysiek gezien de betere. Desondanks had Schoonhoven binnen enkele minuten op voorsprong kunnen staan. Paul kwam 1-op-1 met de keeper, maar wist de vlot lopende aanval net niet af te ronden. Uiteindelijk kwam Schoonhoven toch op voorprong. Een lange voorzet van Paul eindigde achter de keeper. Een bewussie? Nee, dat zeker niet. Zonder goed te spelen had Schoonhoven de wedstrijd plots onder controle. De gasten werden nooit echt gevaarlijk. Ook Schoonhoven zelf wist minder kansen te creëren dan we van de ploeg gewend zijn waardoor de 1-0 ruststand een logische was.

Kort na rust stond het plots 1-2. Twee keer wist Hermandad door te komen langs de Schoonhovense flanken en beide keren moesten de Schoonhovense centrale verdedigers kiezen waardoor het voor de spitsen een koud kunstje was de bal binnen te tikken. Schoonhoven, nog steeds matig spelend, wist terug te komen tot 2-2 via Kevin. Met een degelijke punter verschalkte bij de keeper na een assist van Arjan. De wedstrijd leek op penalty's af te stevenen. Mark bracht Paul en Osin dan ook vlak voor tijd terug in het veld met het oog op de strafschoppen. Niet veel later stond Schoonhoven voor de derde keer die middag te slapen. Bij een corner van Hermandad werd door verdedigers en keeper alles behalve handelend opgetreden. 2-3. Zo leek Schoonhoven voor het eerst dit seizoen naast de overwinning te grijpen. Diep in blessuretijd wist Paul dit te voorkomen. De verdediging van Hermandad spleet uiteen als de Rode Zee in vervlogen tijden. Arco schoof de bal in de ontstane ruimte en Paul faalde niet in de afwerking. 3-3 en tijd voor penalty's.

Osin, Paul, Paul-Chris en Robert faalden niet. De 4e strafschop van Hermandad werd naast geschoten waardoor Arco het vonnis mocht vellen en dit feilloos deed. Schoonhoven bekert door, maar zal volgende week voor de competitie tegen Nieuwerkerk beter voor de dag moeten komen om de ongeslagen status te behouden.