5e overleeft Nieuwerkerkse schoppartij

Schoonhoven 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

29 oktober 2016 16:15

Het 5e is als koploper in hun competitie al wekenlang 'de te kloppen ploeg'. De mannen van v.v. Nieuwerkerk verhaspelden dit begrip afgelopen zaterdag tot 'de te schoppen ploeg'. Ondanks het fysieke geweld liep Schoonhoven relatief ongehavend van het veld én nam het de drie punten mee naar huis.

'Zonder respect geen voetbal', staat er op het toegangshek van v.v. Nieuwerkerk. Bij de heren van het 3e elftal aldaar is deze slogan in ieder geval niet bekend. Of wellicht is het onlangs misgegaan met een chloor-transport over het naastgelegen spoor. Hoe dan ook, het team was niet bepaald voor rede vatbaar, enkele positieve uitzonderingen daargelaten.

Schoonhoven speelde eigenlijk een vrij zwakke wedstrijd maar is de ploeg er niet naar om het vervolgens over de fysieke boeg te gooien. Zelfs niet nadat onder andere Robert, Paul en Kevin al voor de rust flinke aanslagen te voorduren kregen. Soms met de bal in de buurt, maar minstens net zo vaak zonder. Paul wist de grootste kans in de 1e helft niet tot doelpunt te promoveren en Erik had het vizier niet op scherp scherp staan bij een vrije trap vanuit kansrijke positie. Nieuwerkerk op hun beurt had niet het vermogen om het fysieke voordeel om te zetten in serieuze kansen. Zo kon het gebeuren dat Schoonhoven met 0-0 de kleedkamer opzocht en afsprak zo veel mogelijk rustig te blijven, ook bij herhaaldelijke schoppen.

Kort na rust liet Corneille zien dat het team blij mag zijn dat zijn vakantie in de USA er op zit. De eerste de beste halve kans leverde meteen een doelpunt op. Zijn schot, vanaf een meter of twintig schuin voor de goal, verdween achter de Nieuwerkerkse keeper in de hoek van het doel. 0-1. Voor Nieuwerkerk was dit het startsein voor een potje rugby. Naar verluidt hebben de verdedigers posters boven hun bed hangen van notoire schoppers als Pepe, Materazzi en good old Vinnie Jones. Zielig in het profvoetbal, ronduit beschamend in de 7e reserve klasse. Nadat Paul eerst behandeld werd aan zijn kaak (hoe dan?) antwoordde hij op de best mogelijk manier door een minuut of tien voor tijd de 0-2 binnen te schieten. De wedstrijd was beslist maar in de laatste minuten van de wedstrijd ging het schoffelen vrolijk door. Maandag weer lekker aan de slag bij jullie plantsoendienst, mannen.

Gelukkig voor Schoonhoven leverde het middagje pseudo-Rotterdammerts wel drie punten op. Wij wensen ploegen die nog richting Nieuwerkerk mogen veel plezier op zaterdagmiddag. En sterkte op zondagochtend.