Weer een overwinning voor het 5e

Be Fair 6

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

19 november 2016 14:30

Afgelopen zaterdag wist het 5e voor de achtste keer op rij de overwinning binnen te halen. Be Fair werd zonder veel moeite opzij gezet. Dat de nummer twee en drie in de competitie tegen elkaar gelijk speelden was een mooie extra bonus.

Met maar liefst 18 man op het wedstrijdformulier was het dringen op de Schoonovense bank. Waar het team in de afgelopen jaren regelmatig moeite had om elf man op de been te brengen lijkt er dit jaar een magische aantrekkingskracht van het succes uit te gaan. Of zou de massale opkomst te wijden zijn aan de uitmuntende fitheid (en dus vrijwel geen blessures) van de mannen? Hoe dan ook, al na enkele minuten spelen lag de 1-0 in het net. Een slordige hervatting van de doelman van Be Fair belandde in de voeten van Corneille die niet aarzelde en de bal binnen schoof.

Daarna werd het Schoonhovense aanvalsspel er niet zorgvuldiger op. Deze tendens was de afgelopen weken al vaker zichtbaar. Het team lijkt, zodra de voorsprong op het bord staat, vaak te vroeg gas terug te nemen. Wellicht had Be Fair het gevoel dat er in die fase wat te halen viel. Doelman Kevin moest echter tot diep in de tweede helft wachten tot hij voor het eerst in actie mocht komen op een Waddinxveense inzet. Zo bleek maar weer dat Schoonhoven misschien niet altijd een hele wedstrijd sprankelend voetbal speelt, maar tegelijkertijd vrijwel niks weggeeft. Voorlopig is dat een goede basis voor succes.

In de tweede helft kwamen er, na een vroege wissel van Koen, nog eens zes nieuwe spelers het veld in. Binnen tien minuten lag de 2-0 in het net na een lange lob van Kevin over de keeper van Be Fair heen. Vervolgens werd het publiek vooral vermaakt door scheidsrechter de Jong. Eerst liet hij bij de 3-0 van Schoonhoven (assist Kevin, goal Paul) de vlaggende grensrechter van Be Fair staan om vervolgens bij een zeker lijkende 4-0 te fluiten voor buitenspel, terwijl de grensrechter dit keer de vlag omlaag hield. Ook de zelfbeheersing van de grensrechter van Schoonhoven werd een paar keer op de proef gesteld. Bij een poging uit overduidelijke buitenspelpositie wist Be Fair zowaar voor de eerste keer op doel te schieten.

Al met al bleek de wedstrijd geen echte test voor de koploper. Volgende week zal dat ongetwijfeld anders zijn als buurman Perkouw op bezoek komt.