De kop is eraf

GRC '14 2

Schoonhoven 2

15 augustus 2020 14:30

Vandaag de start van het seizoen 202/20121 met een oefenwedstrijd van zaterdag 2 tegen reserve hoofdklasser GRC ’14 -2 uit Giessen. Voor de spelers de eerste keer op het veld sinds de intelligente lockdown van maart jl. Aan het spel was dat in het begin niet te merken. Schoonhoven stond goed in positie en GRC had moeite hier door heen te voetballen en tot kansen te komen. Redouan had dan ook weinig te doen de eerste helft. Daartegenover kreeg Schoonhoven een aantal kansen waarvan het er één verzilverde. Wassim Attayaibi had de primeur van de eerste goal.

Na rust zette GRC aan en kwam Schoonhoven meer onder druk, het werd allemaal wat rommelig in deze fase. Gebrek aan conditie en wedstrijdritme gingen ook meespelen. GRC werd steeds gevaarlijker en kreeg ook kansen. Binnen 10 minuten kantelde de stand. Eerst een strafschop die werd ingeschoten en een paar minuten later een intikbal van dichtbij na een strakke voorzet. Het leek er even op dat Schoonhoven overlopen zou worden, maar niets was minder waar. Schoonhoven ging meer naar voren spelen en in de counter kreeg het diverse uitstekende kansen om de stand gelijk te trekken. Sommige kansen waren lastiger te missen dan erin te schieten. Uiteindelijk was de eindstand 2-1 voor GRC. Een nuttige eerste oefenwedstrijd tegen een goede tegenstander en een uitstekende scheidsrechter.