Eenvoudige zege VVS 1

DRL

Schoonhoven 1

12 september 2020 14:30

Vandaag mocht VVS 1 op weg naar Rotterdam om te spelen tegen De Rotterdamse Leeuw (DRL), voor de laatste wedstrijd in de bekerpoule. DRL had alle wedstrijden tot nu toe verloren.  De verwachting vooraf was dat VVS samen met OHVV ging uitmaken wie er zou doorbekeren.

VVS begon mat aan de wedstrijd. Er waren behoorlijk veel foute passes en veel tempo zat er ook niet echt in. Dit gaf DRL de gelegenheid om de duels te pakken en druk op VVS te krijgen. Toch bleef VVS kalm en bleef het proberen het ritme te vinden. Dit resulteerde na een minuut of tien dat DRL het allemaal niet meer goed kon belopen en terug moest. VVS draaide, zonder zelf heel goed te spelen, de duimschroeven aan en de eerste kansen volgden al snel. In de 19e minuut was het Mohammed el Harracha die vanaf de zestien meter hard raak schoot. VVS had nu de smaak te pakken en voerde de druk op. DRL kreeg het steeds zwaarder en VVS maakte daar dankbaar gebruik van via een doelpunt van Rogier Peltenburg en een doelpunt van Eyoub Alloui. Ruststand 0-3.

Het eerste kwartier van de tweede helft was het aanzien meer dan waard; tenminste als je van het circus houdt. VVS en DRL maakte er een foutenfestival van waar menig clown in het circus trots op zou zijn. De meest gekke passes en acties waren er te noteren. Absoluut niet goed. Toch wist VVS te scoren na een kopbal van Rogier Peltenburg. Dat was het sein voor VVS om het toch wat serieuzer aan te pakken en toen ging het gelijk veel beter. Mohammed el Harracha bekroonde het verbeterde spel van VVS met maar liefst drie doelpunten op rij: een echte hattrick!

Uiteindelijk dus een makkelijke overwinning tegen een tandenloze Rotterdamse Leeuw waardoor VVS als eerste eindigt in de bekerpoule. Toch gaf in sommige delen van de wedstrijd het veldspel van de blauw-witten te denken. Als men zo volgende week tegen het Vuren van trainer Rick Kolff gaat spelen, dan wordt het vrij lastig om de punten in Schoonhoven te houden. Sterkhouders van Vuren zoals Sjors Vonk, Bastiaan van Horssen en Fabian van Horssen weten wel raad met gemakzuchtig voetbal van de tegenstander. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dus laten we hopen dat VVS snel leert en volgende week de hele wedstrijd bij de les is. Als dat gebeurd dan weten we dat VVS veel in zijn mars heeft!