Schoonhoven maakt wederom prima indruk

Schoonhoven 1

Zinkwegse Boys 1

5 september 2020 15:00

VVS 1 kreeg vandaag de koploper uit de bekerpoule op bezoek: Zinkwegse Boys. Iedereen was benieuwd of het goede spel van afgelopen dinsdag voortgezet kon worden of niet. Het antwoord op die vraag heeft VVS 1 zeer duidelijk gegeven: ja dat kan zeker.

De eerste 10 minuten waren van een zeer hoog niveau. Aan de bal ijzersterk, vrijwel geen balverlies, en qua druk zetten zeer compact en goed. Ook verdedigend stond het weer als een huis. Dit resulteerde dan ook in een 2-0 voorsprong na tien minuten door 2 fraaie treffers van Walter van Maurik.

Daarna werd het ietsjes minder aan de kant van VVS 1 maar nog steeds werd er een prima niveau gehaald. Met frivool en aantrekkelijk voetbal werd Zinkwegse Boys sterk terug gedrongen en volgde de rest van de eerste helft nog zeker een vijftal goede kansen. Enig minpuntje was dat de kansen niet benut werden door een slordige afwerking of goed keeperswerk van de keeper van Zinkwegse boys. Ruststand 2-0.

Na rust startte VVS 1 weer scherp en was het captain Rogier Peltenburg die zijn harde werken beloond zag worden met een doelpunt. De aanval van de middag moest nog komen: met diverse hakjes, overstapjes en steekpasjes werd Eyoub Alloui vrij gespeeld voor de keeper en scoorde hij beheerst. Een prachtige aanval maar de grensrechter van dienst had helaas buitenspel geconstateerd.

Na de wissels bleek dat VVS 1 een brede selectie heeft want het niveau bleef goed en de kansen bleven komen. Uiteindelijk waren het Hayo Nagtegaal (strafschop) en opnieuw Rogier Peltenburg die de eindstand op 5-0 bepaalden.  Na afloop blije gezichten langs de lijn. De vele supporters hadden genoten van het spel en de complimenten waren talrijk. Heel mooi maar het is en blijft nog maar de voorbereiding. Aanstaande dinsdag speelt VVS 1 opnieuw een oefenwedstrijd en zal goede buur Bergambacht de tegenstander zijn. De ploeg van oud-Schoonhovenaar Pieter Meijer is historisch gezien een lastige tegenstander voor VVS 1 want de laatste 3 wedstrijden gingen verloren. De kantine is open en de koffie (en bier) zullen weer klaar staan!