Gebrek aan wissels doet de das om.

Barendrecht 3

Schoonhoven 2

Jordi de Rek (afstandschot)
... (schot)
... (vrije trap)
... (intikker)

5 september 2020 12:15

Bijna een gehele tweede met 10 man spelen is Schoonhoven 2 opgebroken in de uitwedstijd tegen Barendracht 3. In de rust werd Anouar Bojada al vervangen vanwege een enkelblessure, maar kon de enige wissel Job van Buren nog invallen. Net na rust kreeg Tarik el Ameri last van zijn hamstring en viel ook uit. Tot dat moment had  Schoonhoven 2 de wedstrijd redelijk onder controle en stond het met 0-1 zelf voor. Met 10 man wist Schoonhoven 2 zelfs nog te scoren door een knappe goal van Redouan Adoudy. Maar het gebrek aan voldoende wisselspelers brak de ploeg tegen de lepe en ervaren ploeg van Barendrecht op. Binnen 10 minuten kon Barendracht de achterstand ombuigen in een 3-2 voorsprong.

Het was gisteren behelpen met het aantal spelers over de gehele zaterdaglinie. Bijna alle teams kampten met spelerstekorten, dus vertrok Schoonhoven 2 met slechts één wissel naar Barendracht. De opening was van beide kanten rommelig. Een te trage opbouw en een tegenstander die positioneel slim druk zette zorgde ervoor dat Schoonhoven 2 in de openingsfase niet lekker in haar spel kwam. Langzamerhand kreeg Schoonhoven 2 grip op de wedstrijd. Via de veel opkomende Tarik el Ameri wist Schoonhoven onder de druk uit te voetballen. Dat leidde tot een aantal mooie acties op de flanken van Yordi de Rek en Redouan Adoudy. Yordi de Rek wist de 1-0 aan te tekenen door van afstand te scoren. De bal was wellicht houdbaar voor de keeper van Barendrecht maar er zat een vreemd effect aan zullen we maar zeggen. Niet veel later zat het Schoonhoven niet mee toen een mooie rush van Yordi net voor de lijn kon worden gestopt. De keeper was toen als het bos door hem ingestuurd. Met een 1-0 voorsprong en tevreden over het verloop van de eerste helft werd de rust ingegaan.

De tweede helft kwam Job van Buren in het veld voor de geblesseerde Anouar Bojada. Niet veel later kon Schoonhoven 2 met 10 man verder want ook Tarik el Ameri viel geblesseerd uit. Barendrecht ging meer druk zetten. Spelers werden doorgeschoven en dat leidde in de verdediging van de Barendrechters tot meer ruimte. Daar wisten Redouan en Yordi wel raad mee, keer op keer konden ze er gevaarlijk uit komen in de omschakeling. Redouan Adoudy bekroonde zijn goede spel met een uitstekende goal en Schoonhoven met een 0-2 voorsprong zat op rozen. Althans dat dacht men. De ervaring van Barendrecht en slecht uitverdedigen leidde tot de 1-2. Niet veel later werd een vrije trap achter keeper Redouan geschoten en binnen no time werd ook de 2-3 na een mooie actie en voorzet ingeschoten. Binnen 10 minuten kantelde de wedstrijd naar een 3-2 achterstand. Daarna ging de wedstrijd weer gelijk op, wellicht omdat Barendrecht niet verder aandrong. Schoonhoven deed er daarna nog alles aan om de gelijkmaker te scoren maar dat kleine beetje geluk zat er niet in.

Natuurlijk speelde het gebrek aan wissels mee, maar een voorsprong kan niet zo eenvoudig worden weggegeven in zo’n kort tijdbestek. Positief was wel de werklust en instelling van het team, tot de laatste minuut werd er gewerkt voor de verdiende gelijkmaker. Maar het mocht niet zo zijn. Aankomende week wacht Zwaluwen uit Vlaardingen, de laatste bekerwedstrijd voordat de competitie start.