Net geen overwinning door late tegentreffer

Schoonhoven 2

OVV 2

29 augustus 2020 12:45

Het was even een bitter pil in de voorlaatste minuut een frommelgoal tegen krijgen uit een corner, terwijl de overwinning zo dicht bij was. Maar gezien het spelbeeld was een gelijkspel een goede weergave van de verhoudingen en kansen over en weer.

Schoonhoven 2 had in de opstelling last van blessures en vakantiegangers, gelukkig konden Martijn Neven en Martijn ‘Ibi’ Stevering vanuit de JO19-1 aansluiten. De eerste helft gebeurde er niet veel. Schoonhoven 2 stond goed en gaf geen kansen weg. Aan de andere kant waren er af en toe speldenprikjes voor de goal van OVV. Yordy de Rek kreeg een mooie kans één op één voor de keeper maar kreeg de steekbal van Leroy Hartman niet voldoende onder controle. Verdedigend stond het dus goed, aanvallend en in de omschakeling zijn er nog punten voor verbetering maar het is nog vroeg in het seizoen. Net voor rust scoorde OVV vanuit het niets. In de opbouw werd een foutje gemaakt en de linksvoor van OVV kon Jaysey van den Berg met een hard schot in de korte hoek verrassen. Niet veel later kon Schoonhoven 2 juichen, een mooie diepe bal van Leroy Hartman belandde bij Redouan Adoudy die 2 verdedigers in de luren legde en hard de bal voortrok. Yordy de Rek maakte met een mooie volley de gelijkmaker. Met een gelijke stand van 1-1 werd gerust.

Direct na rust had Schoonhoven 2 het moeilijk. Redouan als de vervanger van Jaysey op doel voorkwam met enige mooie reddingen dat OVV kon uitlopen. Na een lastige beginperiode kwam Schoonhoven 2 beter in haar spel. Job van Buren was als spits de vervanger van Max Peilo en Sharam Omary verving Yordy de Rek. Schoonhoven ging beter combineren, de breedte werd meer gezocht.  Een schot van Sharam na een goede actie van Job had meer verdiend. Schoonhoven kreeg steeds meer een overwicht en drukte dat ook uit in een voorsprong van 2-1. Sharam plaatst de bal bekeken door de lucht op maat richting Redouan Adoudy. Die wist wel raad met dit buitenkansje en rondde mooi af. Het spel golfde daarna op en neer en Schoonhoven moest snel daarna zijn aanvoerder Leroy missen vanwege een rode kaart na een overtreding. Met 10 man ging Schoonhoven de strijd aan en kreeg het ook nog diverse mogelijkheden. Helaas was de wedstrijd net iets te lang, uit een corner kon OVV2 gelijk maken. Jammer want zo dicht bij een overwinning is bitter.

Teleurstelling overheerste bij het eindsignaal, maar 2-2- is een terechte afspiegeling van het spelbeeld. Schoonhoven werkte hard, niemand verzaakte en langzamerhand komt er meer lijn in het spel. Een goede wedstrijd van een talentvolle groep, die nog maar kan groeien de komende weken.