Ahhh, wat jammer!

Groep 3 05

9 september 2020 20:00

Peter Hofman

Na maanden droog te hebben gestaan was het weer zover: voetballen!
De eerste bekerwedstrijd van het seizoen was verschoven naar deze woensdagavond. Een aantal spelers vonden het ook wel iets gezelligs hebben om een avondwedstrijd te spelen.

Eerst even het team voorstellen:
Vanuit het team van vorig jaar zijn 8 spelers over en deze zijn in eerste instantie aangevuld met 4 spelers afkomstig uit de JO17-2. Met wat rondbellen en appen is het team uitgegroeid tot 16 spelers, met een 17de op komst. De nieuwkomers hebben eerst een aantal maal meegetraind en inmiddels zijn Akram en Thijmen al weer officieel lid van vvSchoonhoven. Aan deze luxe van zoveel spelers moet ik een beetje wennen (spelers op juiste positie inpassen, wisselbeleid, enz.), want vorig jaar waren we blij met 11 spelers!
Ten opzichte van vorig jaar is er een grote wijziging en dat is de doelman. Het samengestelde team had geen doelman, maar al snel heeft Imad zich opgeofferd en dat gaat buitengewoon goed. Van snelle voorhoedespeler naar doelman in één halfbakke zomervakantie!
Achterin staat het ijzersterke duo M&M (Matthijs Houdijk en Max den Hollander) afgetopt met aan de flanken Zakeria en Marc. Zakaria heeft zijn plaatsje bij de senioren van het 7de opgegeven om bij ons te komen spelen! Door de komst van Omran en Max Bruinsma is er achterin meer variatie mogelijk.

Op het middenveld zijn we gisteren begonnen met twee stofzuigers Ralph en Jort. Zij weten de aanvallen van de tegenstander aardig te frustreren. Youssef als extra middenvelder en als het nodig is,  extra verdediger (we spelen met de punt naar achter). Ook op het middenveld is voldoende keuze met Max Bruinsma, Thijmen (beide verhinderd gisterenavond) en Akram.

Tenslotte de razendsnelle voorhoede met Beli, Guus en Max Hofman, daarbij is dit jaar ook de stormram Tyson gekomen.

Derde klasse Capelle hebben de eerste wedstrijd tegen Cabauw JO19-1 verloren met 3-2 en kwamen bij ons wel even de punten halen. Dat even leek ook al snel te gebeuren na een foutje achterin in de 10de minuut beland de bal voor de voet van de tegenstander, die kon op 2 meter afstand van het doel niet missen; 0-1.

Daarna werden wij sterker, maar kans op kans ging er maar niet in; Beli, Max Hofman, Beli, Guus, Guus, Beli, Jort, ... en nog veel meer. Pas ver in de tweede helft had Capelle een periode dat zijn meer druk naar voren konden zetten en dat resulteert in een rommeldoelpunt na een soort flipperkast route: 0-2.

Door de wisseling van spelers wordt een kleine omzetting gemaakt, Max Hofman zakt een linie naar het middenveld en Akram kom in de spitspositie: gouden greep!!! Het laatste kwartier wordt er nog even vol gas gegeven en komen de kansen weer (Akram, Guus, Tyson), maar zonder resultaat.

Tot de 80ste minuut; Akram loert op zijn kans en wordt goed bediend door het middenveld, waarna hij bijna door de keeper van de tegenstander heen loopt en eenvoudig binnen schiet: 1-2.

Het spel gaat op en neer, blijkt dat onze mannen toch wel een aardige conditie hebben en het doorwisselen goed heeft uitgepakt. Helaas weet Capelle nog een keer te scoren, door het net iets te laat ingrijpen van de verdediging belandt een fraai afstandsschot in de verre hoek. Imad kon er alleen maar naar kijken. MAAARRR wij waren nog niet moe en strijdlustig en trekken er weer met volle kracht op uit. Bij één van de uitbraken komt Guus, verhuist naar de linkerkant, vrij en wordt bruut neergehaald in het strafschopgebied: penalty. Matthijs wil niet (heeft vorig jaar de enige penalty die we hebben gekregen, over geschoten), dus schuift Youssef naar voren. Met een droge knal staat het 2-3.

Nog een paar minuten en blessuretijd te gaan, maar helaas het doelpunt blijft uit en het zeer verdiende puntje ook. Al met al was het een zeer vermakelijke avond.

Alle spierpijn en andere pijntjes moet in de komende dagen uit de benen zakken, want zaterdag staat de klapper tegen Cabauw JO19-1 al weer op het programma.

Richard